مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131


 وصل کردن سوزن پورت در منزل : وصل کردن سوزن پورت در منزل  از خدماتی است که به صورت شبانه روزی برای بیماران ارائه میگردد. و شما میتوانید با تماس با مرکز ما درخواست اعزام نیرو جهت وصل کردن سوزن پورت در منزل برای بیمار خود داشتته باشید .

پورت چیست ؟ پورت یک قطعه بیوتکنولوژیک است که امکان دسترسی به سیاهرگ مرکزی بیمار را جهت تزریقات امکان پذیر می نماید . از جنس سیلیکون است و مخزن یا درگاهی از جنس سیلیکون یا تیتانیوم دارد .پورت توسط پزشک به ورید بیمار نصب میشود و زیر پوست قرار میگیرد . و کادر درمانی میتوانند با وصل کردن سوزن مخصوص پورت از روی پوست به داخل محفظه پورت از مسیر پورت برای تزریقات وریدی بیمار استفاده نمایند .

سوزن پورت : سوزن پورت مخصوص وصل کردن به پورت بیمار میباشد . در ایران در سه سایز 19 ،20و 22 وجود دارد که به رنگهای زرد ، کرم و مشکی بیشتر موجود  میباشد که نمونه انها را در تصویر این مطلب مشاهده مینمایید .

موارد استفاده پورت: پورت برای تزریقات داروهای شیمی درمانی و تزریق سرمهای تغذیه مانند سرم امینو اسید و اینترالیپید وسایر تزریقات وریدی  استفاده میشود .

فواید نصب پورت پزشکی : 

 وصل پورت  باعث راحتی بیمار به دلیل عدم استفاده مکرر از عروق بدن بیمار ، بخصوص در بیماران بد رگ میشود .

در بیمارانی که پورت دارند و سوزن پورت وصل میشود حدود 10 تا 12 روز میتوان از سوزن پورت جهت تزریقات استفتده نمود که به نوبه خود زمان مناسبی است .

استفاده از سوزن پورت برای  تزریقات راحت و اسان است .

بیمار با داشتن پورت میتواند فعالیت های عادی خود را داشته باشد و محل نصب پورت به راحتی دیده نمیشود .

عوارض پورت :  از عوارض پورت ایجاد امبولی در بدن است و برای  کاهش این عارضه  از هپارینه کردن پورت استفاده میشود . (تزریق هپارین رقیق شده به داخل محفظه پورت )

از عوارض دیگر پورت میتوان عفونت را نام برد که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و یا دلایل دیگر میتواند ایجاد شود . 

نکات مهم در مورد نصب سوزن پورت :  حتما برای وصل کردن سوزن پورت از سوزن مخصوص پورت استفاده شود و از سوزنهای متفرقه برای وصل کردن به پورت خوداری شود .

هنگام وصل کردن سوزن پورت نکات بهداشتی و استریل حتما رعایت شود .

وصل کردن سوزن پورت حتما توسط کادر درمان انجام شود و ایشان باید تجربه و اموزش لازم برای این منظور را داشته باشد .

هپارینه کردن سوزن پورت : هنکام و صل  کردن سوزن و بخصوص جدا کردن سوزن پورت حتما مسیر هپارینه شود .

پورت برای بیمارانی که نیاز به تزریق مکرر دارو دارند که بیشتر شامل بیماران شیمی درمانی است نصب میشود .برای استفاده از پورت باید سوزن مخصوص ان نصب گردد. هنگام نصب  و جدا کردن سوزن باید هپارینه شود . سوزن پورت حدود 10روز قابل استفاده میباشد . تزریق دارو و سرم در صورت استفاده درست از پورت به راحتی انجام میشود .وصل سوزن بهتر است توسط پرستار مجرب انجام گیرد. در صورت نیاز امکان نصب سوزن پورت در منزل برای بیمار وجود دارد واین خدمات  توسط پرسنل خدمات پرستاری آیدا در منزل انجام میگردد.

وصل سوزن پورت 44423469 - 5.0 out of 5 based on 2 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved