مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

                                  

                         فصد خون در منزل

فصد خون چیست :  فصد خون نوعی روش خونگیری در طب سنتی است. فصد خون بازکردن منفذی کوچک در دیواره رگ به وسیلهٔ نیشتر است که طبق پنداشته‌های طب سنتی باعث خروج اخلاط فاسد بدن با خروج خون می‌شود. این کار در روزگار قدیم به منظور کاهش فشار خون  و غلظت خون از طریق کاستن از حجم خون افراد انجام می‌شده است  تاثیر فصدخون برای کاهش غلظت خون از سالها و قرنها قبل توسط پزشکان و دانشمندانی چون ابن سینا بررسی و تائید شده است و در زمانهای گذشته برای کاهش غلظت خون و بهبود شرایط بیماران از روشهای مانند حجامت ونیشتر زدن استفاده میشد و امروزه برای کاهش غلظت خون از روش انجام فصد خون با کیسه های بهداشتی بیشتر استفاده میشود و مطلبی که مهم است این است که نیاز به کاهش غلظت خون  به روشهای مختلف  در افرادی که مبتلا به غلظت خون هستند از قدیم الایام تایید و انجام میشده است .با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات ان مانند ساخت کیسه مناسب و مخصوص فصد خون امروزه انجام فصد خون راحتر و بهداشتی شده است و امکان انجام فصد خون را برای فرد و تیم پزشکی ایمن تر و راحت تر شده است در روش های فصد خون در گذشته عوارض انجام فصد خون بیشتر بود و احتمال انتقال بیماری و عفونت وجود داشت که استفاده از کیسه های فصد خون بهداشتی این مشکلات را برطرف کرده است . شما در تصویر فوق نمومه کیسه استاندارد انجام فصد خون را میتوانید مشاهده بفرمایید .

خدمات فصد خون در منزل برای چه مناطقی از تهران ارائه میگردد؟

مرکز ما باتوجه به اینکه  در ارائه خدمات انجام فصد خون در منزل حدود 10 سال سابقه فعالیت دارد  و تقریبا تمام مناطق تهران را جهت انجام فصد خون در منزل پوشش میدهد. و فعالیت شبانه روزی و بدون تعطیلات دارد.ولی با توجه به این مطلب که مرکز ما در غرب تهران است انجام خدمات انجام فصد خون در منزل برای مناطق غرب و شمال غرب تهران با سرعت بالاتری انجام میگردد. مرکز ما با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان فعالیت میکند و از قدیمی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی و پرستاری در منزل میباشد و در واقع دو فاکتور اصلی ارائه خذمات درمانی در متزل را دارد اول سابقه درخشان  حدود 10 سال و دوم مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان . متاسفانه اخیرا و پس از شیوع بیماری کرونا تعداد وبسایت غیر مجاز  ارائه دهنده خدمات درمانی و پرستاری در منزل بسیار زیاد شده است و انجام فصد خون در منزل را نیز انجام میدهند از شما دوست عزیز خواهشمند است برای دریافت خدمات درمانی و پرستاری در منزل مانند انجام فصد خون در منزل از مراکز معتبر و دارای مجوز قانونی استفاده نمایید.

                                             

افرادی که پزشک برای انها انجام فصد خون را تجویز نموده ویا غلظت خون دارند و احساس میکنند فصد خون برایشان مفید است میتوانند جهت گرفتن مشاوره در مورد فصد خون در منزل و نحوه انجام فصد خون در منزل تماس حاصل نمایند و در صورت تمایل خدمات فصد در منزل را درخواست نمایند  و در کمترین زمان و بهترین کیفبیت این خدمات را در منزل و یا محل کار خود دریافت نمایند .انجام فصدخون در منزل و محل کار به صورت  بهداشتی و با وسایل استریل و کاملا علمی با ستهای یک بار مصرف مخصوص فصد خون  توسط پرسنل کارآزموده انجام میگردد.توجه داشته باشید مرکز ما قدیمی ترین مراکز ارائه خدمات فصد خون در منزل در تهران است و سابقه فعالیت مادر خدمات انجام فصد خون در منزل به حدود 10 سال میرسد  این خدمات را ذر بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت ارائه مینماییم بسیاری از هوطنان گرامی که خدمات فصد در منزل و یا سایر خدمات درمانی را از مرکز ما دریافت نموده اند مشتری خوب و دائم مرکز ما بوده اند  و افتخاریست که درضمینه  انجام فصد خون در منزل و سایر خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در خدمت شما باشیم .

چرا انجام فصد خون در منزل؟

امروزه بدلیل مشغله های زیاد و کمبود وقت و صرفه جویی در زمان  و .. دریافت خدمات در منزل میتواند به شما کمک کننده باشد ما با ارائه خدمات انجام فصد خون در منزل این شرایط را برای شما فراهم نموده ایم که حتی شما بتوانید از خدمات فصد خون در منزل در ایام تعطیلات و شبها پس از پایان کار روزانه استفاده نمایید. انجام فصد خون در منزل یکی از خدمات مامیباشد.

باتوجه به این موضوع که فصد خون با وسایل استاندارد در منزل انجام میشود و هیچ گونه الودگی در محیط منزل رخ نمیدهد انجام فصد خون در منزل راهکار مناسبی برای افراد نیازمند به فصد خون میباشد شرایط منزل یا  محل کار امکانات ویژه بیمارستانی برای انجام فصد خون نیاز ندارد و در دسترس بودن تخت و یا کاناپه تقریبا شرایط مناسبی را ایجاد میکند . صرفه جویی در وقت با انجام فصد در منزل برای افراد با مشغله کاری بالا راهکار مناسب است بخصوص که انجام خدمات فصد خون در منزل و یا فصد خون در محل کار به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلات ارائه میگردد و انجام فصد خون در محل کار این فرصت را به شما میدهد که بدون خروج از محل کار و در فاصله استراحت بین ساعات کاری فصد خون را انجام دهید . البته انجام فصد خون در منزل این حسن را دارد که شما میتوانید پس از انجام فصد خون استراحت مناسب داشته باشید و مایعات کافی بنوشید که این اقدام در کاهش ضعف و بروز عوارض بعد از فصدخون میتواند بسیار موثر باشد. 

روش انجام فصد خون در منزل :

بهترین روش برای انجام فصد خون در منزل استفاده و انجام فصد خون با کیسه های مخصوص فصد خون می باشد .ما برای انجام فصد خون در منزل روش تایید شده پزشکی را توصیه مینماییم که در این روش از کیسه های مخصوص فصد خون استفاده میشود و در این روش انجام فصد خون  کمترین اسیب به عروق بدن وارد میشود ، الودگی محیطی ندارد ،میزان خون فصد شده مشخص است کمترین عارضه را دارد .

دلایل این موضوع عبارتند از : کیسه فصد خون برای انجام فصد طراحی شده و نکات طبی و علمی در ساخت ان رعایت شده است . بهداشتی و استریل بودن کیسه و سوزن کیسه فصد خون بسیارمهم است و چون کیسه فصد خون یکبار مصرف است و ساخت کیسه توسط کارخانه انجام میشود و توسط اشعه استریل میشود میتوان از استریل بودن ان مطمن بود .

هنگام انجام فصد خون به وسیله کیسه فصد احتمال ریختن خون در اطراف و الوده شدن محیط بسیار کم است .

مقدار خونی که جهت فصد خون از فرد گرفته میشود مشخص است کیسه فصد در دو سایز 350و450 سی سی در بازار موجود است . و فرد میتواند از 100 تا 450 سی سی خون فصد کند .

محل انجام فصد خون به اندازه ورود سوزن فصد به رگ است  معمولا اثر بدی در ظاهر بدن ندارد .

در ایام گذشته به دلیل نبود کیسه فصدخون از روشهای مثل نیشتر زدن استفاده میشد که البته هنوز گاهی این روش استفاده میشود . در روش نیشتر زدن اندازه خون خارج شده از رگ مشخص نیست . احتمال امبولی و تشکیل لخته خون در محل برش رگ وجود دارد و خون خارج شده از رگ میتواند محیط را الوده و کثیف نماید در زمانهای قدیم به علت نبودن کیسه فصد خون و امکانات بهداشتی مناسب امروزی انجام روش نیشتر زدن یک راهکار مناسب و شاید بهترین روش برای کاهش حجم خون و کاهش غلظت خون بوده است اما تکنولوژی و ساخت وسایل بهداشتی و تولید کیسه فصد خون بهداشتی انجام فصد را با کمترین اسیب و ایمن ترین روش مهیا کرده است .

تفاوت فصد خون و حجامت :

در حجامت از روش تیغ زدن و بادکش کردن محل تیغ خورده استفاده میشود. حجم خون گرفته شده در حجامت نسبت به فصد خون کمتر است . مثلا برای گرفتن 350سی سی خون در حجامت شما باید 10 لیوان 35 سی سی حجامت را پرکنید که معمولا به راحتی انجام نمیشود و تیغ زدن و بادکش کردن زیادی نیاز دارد  در صورتی که با فصد خون خیلی راحت تر میتوان 350 سی سی خون گرفت و فقط با وصل سوزن کیسه فصد به یک سیاهرگ مناسب در طی چند دقیقه انجام میشود . توجه داشته باشید امروزه انجام پروسیژرهای پزشکی به صورت بهداشتی و استریل بسیار مهم شده است چراکه احتمال انتقال بیماری و عفونتهای مختلف وجود دارد در مقایسه بین فصد خون و حجامت انجام حجامت به صورت بهداشتی و استریل نیاز به دقت و داشتن امکانات بیشتری است و انجام فصد خون با کیسه های مخصوص فصد که برای این کار طراحی شده است انجام فصد خون را با حفظ شرایط بهداشتی و استریل راحتر کرده است.در انجام حجامت اثار برشهای حجامت و کبودی ناشی از ان روی بدن تا مدتی دیده میشود ولی فصد فقط در حد جای سوزن کیسه فصد دیده میشود .

روشهایی چون نیشتر زدن و حجامت در گذشته برای کاهش غلظت خون به دلیل نبود امکانات پزشکی اقدامات مناسبی بودند و لی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت وسایل پزشکی وبه بازار امدن وسایلی مثل کیسه فصد خون و انجام فصد خون به روش بهداشی  شما میتوانید غلظت خون خود راحت تر با انجام فصد خون کنترل نمایید.البته انجام حجامت طرف داران خاص خود را دارد  وانتحاب هر کدام از این دو روش بسته به سلیقه و انتحاب فرد دارد .در یک مورد انجام حجامت را به انجام فصد خون توصیه میشود و ان در مورد بیمارانی است که بدرگ هستند و رگ مناسب برای ورود سوزن و خون گیری را ندارند چرا که سوزن کیسه فصد سایز درشت و مخصوص خود را دارد و حتما باید از عروق سیاهرگ با قطر مناسب استفاده شود در افراد بهتر است برای کاهش  غلظت خون از حجامت استفاده نمایند . در کل وجود غلظت خون و نیاز به کاهش میزان غلظت خون چه با انجام فصد خون و چه با انجام حجامت دکی از نقاط تلاقی طب سنتی و طب نوین است و هرکدام از این روشها محاسن و معایب خود را دارند و لی در کل انجام فصد خون نسبی به حجامت راحت تر میباشد .

عوارض فصد خون چیست ؟

1- عوارض آنی : شایعترین عارضه فصد خون افت فشار است که میتواند باعث ضعف ناگهانی و تعریق و حتی فینت شود و بهترین راهکار انجام فصد خون به صورت درازکشیدن است و تزریق سرم همزمان با فصد خون میتواند بسیار کمک کننده باشد بهتر است قبل از انجام فصد خون مایعات بیشتری بنوشید بخصوص نوشیدن اب توصیه میشود . ولی در کل این عارضه ذر موقع انجام فصد خون ممکن است زخ بدهد که بهترین کار برای پیشگیری از رخ دادن ان تزریق سرم همزمان با فصد خون است .

2-عوارض تاخیری: این عارضه در صورت انجام فصد خون بیشتر از حد مجاز نیاز بدن مبتواند رخ دهد و علایم ان بیشتر ضعف و بیحالی است که بعد از چند ساعت از انجام فصد خون رخ میدهد که ممکن است تا چند روز ادامه پیدا کند در این مواقع بهتر است مایعات بیشتر استفاده شود و در صورت امکان تزریق سرم رینگر میتواند کمک کننده باشد .در صورت ادامه ضعف و بیحالی بهتر است با پزشک خود مشاوره نمایید. علت رخ دادن این عارضه انجام فصد خون بیش از نیاز بدن و بدون انجام ازمایشات لازم است .

تاثیر فصد خون بر غلظت خون چقدر است

بهترین روش برای کاهش غلطت خون انجام فصد خون است . با انجام فصد خون و گرفتن حدود 350سی سی خون از شخص میزان هموگلوبین بیمار حدود 1.5 تا 2 عدد کاهش میابد . میزان هموگلوبولین در فرد بالغ مذکر بین 13تا 16.5 است و کسی که هموگلوبولین 16.5 به بالا دارد غلطت خون دارد و هر چه عدد بالاتر باشد غلطت خون بیشتر است و خطر ایجاد لخته در بدن و احتمال بیماریهایی مثل سکته مغزی و قلبی و.. بیشتر میشود .و شما میتوانید با انجام فصد خون به صورت منظم همواره میتواند در کاهش و کنترل غلظت خون شما موثر باشد. تجربه عملی و عینی نشان داده است که انجام فصد خون بر کاهش غلظت خون موثر است و فصد خون  باعث میشود که عوارض غلظت خون مانند کسالت و خواب الودگی و اختلال خواب ، سردرد و.. بهبود قابل ملاحظه ای یابد .

شخصی که میزان هموگلوبولین خونش 18 است با یکبار فصد خون تقریبا به حد نرمال میرسد ولی این موضوع دائمی نیست و بسته به فرد نیاز به تکرار فصدخون در ماههای اینده وجود دارد( با نظر پزشک متخصص )ولی بهتر است پس از انجام فصد خون ازمایش چکاپ انجام دهد و از میزان دقیق هموگلوبولین و هماتوکریت خون خود مطمن شود . کاهش میزان هموگلوبین و هماتوکریت پس از انجام فصد خون قطعی است ولی میزان دقیق کاهش ان با انجام ازمایش خون مشخص میشود.

 نکات لازم قبل از انجام فصد خون در منزل چیست؟

قبل از انجام فصد خون در منزل فرد بهتر است مایعات مصرف کند حداقل 2لیوان آب بنوشید.کمی استراحت داشته باسید بهتر است مصرف مایعات قبل از انجام فصد خون از افت فشار ناگهانی هنگام فصد خون جلوگیری میکند توجه داشته باشید که افت فشار و فینت همواره در هنگام فصد رخ نمیدهد اما شرایط فیزیولوژیک بدن میتواند متغییر باشد پس بهتر است قبل از انجام فصد خون حتما مایعات کافی  بخصوص آب بنوشید .

نکنسین قبل ازانجام فصد خون شرح حال بیمار را میگیرد و فشار خون و علایم بیمار چک می شود . در صورت افت فشار فصد انجام نمیشود مگر انجام قصد خون همرا با تزریق سرم باشد . در صورت بیمار بودن و در طی دوران تقاحت بیماری فصد خون انجام نشود . بیمارهای زمینه ای لحاظ و داروهای مصرفی پرسیده شود و به مصرف داروهای ضد انعقاد خون توجه ویژه گردد . انجام فصد خون یک پروسیژر ساده است ولی نکات مورد توجه و رعایت شرایط انجام فصد خون لازم و ضروری است .

نکات مهم بعد از فصد خون در منزل ؟

پس از انجام فصد خون در منزل  مصرف مایعات اکیدا توصیه میشود توجه داشته باشید عوارض سریع انجام فصد خون افت فشار است بنابراین مصرف مایعات را جدی بگیرید بهترین نوع مایعات برای نوشیدن پس از انجام فصد خون اب است توصیه میشوذ حتما اب بنوشید . استراحت کافی و عدم انجام کار سنگین . عدم استفاده از مشروبات و دخانیات نیز پس از انجام فصد خون در منزل توصیه میشود. توجه داشته باشید در انجام فصد خون شما درصدی از مهمترین عامل انتقال انرژی بدن را کم کرده اید و بروز دادن صعف و بیخالی عجیب نخواهد بود البته بهترین راهکار برای جلوگیری از ضعف پس از فصد خون تزریق سرم میباشد .به دنبال انجام فصد خون گاهی ممکن است ید های و سایر عوامل مهم خون نیز کاهش یابد بنابراین تغذیه مناسب بعد از انجام فصد خون و مصرف مایعات توصیه میشود ولی راه کوتاهتر و کمک کننده در این مورد همان تزریق سرم قندی نمکی و یا نمکی به همراه امپولهای تقویتی میباشد.

توجه داشته باشید که پس از اتمام فصد و خارج نمودن سوزن کیسه فصد از رگ محل را با پد الکلی محکم نگه دارید و دستی که از ان فصد انجام شده را همزمان برای چند لحظه بالا نگه دارید تا خونریزی از محل فصد زودتر قطع شود . پس از اطمینان از قطع خونریزی برای 15دقیقه با دست فصد شده کار سنگین انجام ندهید و به ان فشار وارد نکنید چون ممکن است دوبار از محل ورود سوزن فصد خون خارج شود .

ایا فصد خون بر چربی خون تاثیر دارد ؟

هنگام فصد خون  درصدی از حجم خون کم میشود و به طبع ان هر انچه در خون وجود دارد به همان درصد کاهش می یابد اهن ،چربی .پلاکت و.. بنابراین انجام فصد خون در کاهش تمام انچه در خون وجود دارد موثر است و به طبع ان کاهش چربی خون نیز رخ خواهد داد توجه داشته باشید تاثیر فصد خون بر کاهش چربی های موجود در خون است و تاثیری بر چربی های ذخیره شده در بافتهای چربی بدن ندارد انجام دورهای فصد خون برای افرادی که چربی خونی بالایی دارند توصیه میشود و در کنار رژیم غذایی و ورزش میتواند تاثیر خوبی بر کاهش چربی خون داشته باشد در بیشتر موارد افزایش غلظت خون با چربی خون همزمان دیده میشود و انجام فصد خون یکی از بهترین اقدامات برای کنترل و کاهش انهاست . 

تاثیر انجام فصد خون بر بیماری نقرس ؟

بیماری نقرس با افزایش اوره حون به دنبال مصرف گوشت قرمز و عدم توانایی دفع اوره از بدن عود میکند و مفاصل بخصوص مفاصل پا متورم میشود که با مصرف دارو تورم برطرف میشود اما انجام فصد خون نیز میتواند در کاهش تورم ان موثر باشد چراکه با انجام فصد خون و کاهش حجم خون درصدی از اوره خون نیز با انجام فصد خون کم خواهدشد و بنابراین در صورت داشتن نقرس و عود ان برای کاهش درد و تورم ناشی از نقرس انجام فصد خون توصیه میشود موثر بودن فصد خون بر کاهش التهاب نقرس به توجه به رصد بیماران انجام شده وثر بوده است و توجه داشته باشید در کنار داشتن بیماری نقرس داشتن غلظت خون میتواند بروز درد مفاصل را در نقرس تشدید کند و یکی از راههای موثر برای کاهش عوارض ان انجام فصد خون است و چون در مواقع عود بیماری مفاصل پاها متورم است و راه رفتن برای فرد مشکل و دردناک است میتوانید از خدمات انجام فصدخون در منزل استفاده نمایید که یک راهکار مناسب است مرکز کا با داشتن حدود 10 سال سابقه در زمینه انجام فصد خون در منزل میتواند راهگشایی مناسبی برای مشکل شما باشد  و شما  با تماس با مرکز ما در طی شبانه روز و بدون تعطیلی خدمات فصد خون در منزل و محل کار  را با بهترین قیمت و کیفیت دریافت نمایید .

هزینه انجام فصد خون در منزل؟

 هزینه انجام فصد خون در منزل شامل هزینه کیسه فصد و وسایل مصرفی است. هزینه ایاب و ذهاب  دارد و هزینه انجام فصدخون در منزل را نیز شامل میشود با توجه به تورم موجود در بازار تجهیرات و غیره هزینه کلی فصد خون در منزل متغیر میشود ولی در صورت بالا رفتن تعداد افراد در محل برای انجام فصدخون هزینه ایاب و ذهاب حذف میشود و این مسئله باعث کاهش هزینه در مواردی میشود که تعداد درخواست کننده برای انجام فصدخون در محل یا منزل افزایش یابد میتواند در کاهش هزینه موثر باشد.

لطفا در هنگام تماس با مراکز ارائه دهنده خدمات فصد خون در منزل به دو نکته مهم توجه داشته باشید اول اینکه مجوز قانونی داشته باشند و دوم اینکه هزینه انجام فصد خون در منزل را به طور جامع و کامل بپرسید یعنی انجام فصد با هزینه ایاب و ذهاب و وسایل مصرفی و انجام فصد خون در منزل را به طور مجموع سوال کنید چون تعدادی از مراکز فقط هزینه فصد خون را اعلام میکنند و پس از مراجعه به منزل یا محل کار شما و انجام فصد خون از شما درخواست پرداخت هزینه ایاب ئ ذهاب و هزینه وسایل مصرفی را میکنند و مبلغ بیشتری را از شما بابت انجام فصد خون در منزل دریافت مینمایند .

فلبوتومی phlebotomy چیست ؟

فلبوتومی در واقع خونگیری از فرد با سرنگ جهت انجام ازمایشات خون است و در واقع نمونه گیری از خون با سرنگ است ولی به نظر میرسد میتواند ترجمه مناسبی برای فصد خون باشد . چرا که معادل واژه  فصد خون به صراحتا در زبان انگلیسی وجود ندارد و نزیکترین واژه برای فصد خون به نظر فلبوتومی می اید انجام  روش هر دو نیز به هم نزدیک هستند و در کل شامل  خون گیری از فرد  میشود و امروز از واژه فلبوتومی بیشتر به عنوان فصد خون استفاده میشود .

 انجام فصد خون در منزل چقدر زمان لازم دارد؟

زمان لازم برای انجام فصد خون در منزل بستگی به غلظت خون و .. دارد معمولا حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت زمان میبرد و اگر همزمان وصل سرم نیز انجام شود زمان انجام فصد خون بیشتر خواهد شد ولی گاهی ممکن است به دلیل غلطت خون بالا و یا نداشتن رگ مناسب برای انجام فصد خون این زمان افزایش یابد .در مورد سالمندان معمولا زمان انجام فصد خون طولانی تر است و تزریق سرم بعد از انجام فصد خون برای سالمندان توصیه میشود که انجام وصل سرم به طور طبیعی بر زمان انجام فصدخون می افزاید معمولا افرادی که غلظت خون دارند و برای اولین بار تصمیم به انجام فصد خون گرفته اند معمولا فصد خون انها  بیشتری نیاز ذارد چراکه در جلسات اول انجام فصد خون به علت داشتن غلظت خون خارج شدن خون از بدن و عروق زمان بیشتری طول میکشد و سرعت خارج شدن خون از رگ کمتر است ولی با انجام فصد خون و بهتر شدن شرایط غلظت خون در صورت  داشتن برنامه  مرتب برای انجام فصد خون انجام ان به موقع غلظت خون خیلی بالا نمی رود و در جلسات بعدی انجام فصد خون زمان فصد معمولا کمتر میشود .

ایا امکان فصد  خون در محل کار وجود دارد؟

در صورتی که محل کار شما شرایط انجام فصد خون در محل را داشته باشد قابل انجام است . به طور مثال تردد ارباب رجوع در محل کار شما شرایط مناسبی رابرای فصد خون در محل  ایجاد نمیکند.ولی در بیشتر موارد انجام فصد خون در محل کار امکان پذیر میباشد بخصوص اگر امکان این که فرد در زمان انجام فصد خون در محل بتواند درازبکشد امکان انجام فصد خون را راحتر میکند بنابراین شرایط محیط کار باید حداقل امکانات رفاهی مانند امکان نشستن بر روی صندلی را داشته باشد و در خواست برای انجام فصد خون در محل کار به توجه به اینکه بدون وصل سرم زمان زیادی نیاز ندارد وجود دارد و بیشتر این ذرخواستها از مناطق و محله های تجاری و اداری ارسال میشود و ما برای ارائه خدمات فصد خون ذر محل کار امادگی کامل داریم و با توجه به مشغولیتهای زیاد افراد بخصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران انجام فصد خون در محل کار میتواند یه راهکار مناسب برای شما باشد و از فرصتهای خلوتی کار برای انجام فصدخون در محل استفاده نمایید .

ایا تزریق سرم بعد از انجام فصد خون در منزل لازم است ؟

هنگام فصد خون درصدی از حجم خون کاسته میشود و ممکن است شما هنگام فصد خون در منزل  و یا بعد از فصد خون دچار ضعف و بیحالی بشوید مصرف مایعات قبل و بعد از انجام فصد خون توصیه میشود ولی تزریق سرم  هنگام فصد خون و یا بعد از انجام فصدخون در منزل میتواند درصد بالایی از بروز این ضعف و بیحالی  پس از فصد خون جلوگیری نماید و در کل تزریق سرم بخاطر جبران بهتر حجم کاسته شده و افت فشارخون ناشی از انجام فصد خون در منزل توصیه میشود .و گاهی اوقات این ضعف و بیحالی و افت فشار پیش نمی اید و این موضوع بستگی به توان جسمی و فشار خون فرد ،مصرف مایعات و.. دارد ولی در هنگام فصدخون در منزل وصل سرم همزمان با انجام فصد خون  توصیه میشود اما در مورد افراد سالمند توصیه میشود حتما تزریق سرم همزمان با فصد خون انجام شود چون این افراد با توجه به توان بدنی احتمال ضعف و بی حالی و افت فشار پس از انجام فصد خون برای انها وجود دارد و ممکن است فینت کنند و عوارض ناشی از فالینگ داشته باشند بنابراین در هنگام درخواست فصدخون برای افراد بالای 60 سال حتما سرم تراپی برای این افراد را مدنظر داشته باشید . در مورد نوع سرمی که بعد از فصد خون در منزل تزریق میشود در صورت داشتن نسخه  پزشک بر اساس ان نوع سرم مشخص و همزمان و یا بعد از انجام فصد خون تزریق میشود در غیر این صورت انتخاب نوع سرم جهت تزریق با توجه به شرح حال فرد مشخص و تزریق انجام میشود . در مورد افرادی هم که برای اولین بار است که میخواهند فصد خون انجام دهند توصیه میشود فصد خون همراه با وصل سرم باشد چون احتمال فینت در این افراد بیشتر است بخصوص در هنگام انجام فصد خون با دیدن خونی که از بدن خارج میشود ممکن است دچار فینت و ضعف شوند .

در مورد نحوه تزریق سرم در فصد خون تزریق همزمان  سرم و انجام فصد خون بیشتر توصیه میشود و دلیل این مسئله این است که احتمال افت فشار خون و احساس ضعف در هنگام انجام فصد خون بیشتر است و شما در در صورت وصل کردن سرم همزمان با فصد خون رگ باز اماده از بیمار دارید و با بیشتر کردن سرعت تزریق سرم مایعات بیشتری به فردی در حال انجام فصد خون  دچار ضعف و افت فشار شده است میتوانید تزریق نمایید و از فینت فرد جلوگیری میشود و از طرفی داشتن یک رگ باز از هر شخصی که در حال انجام پروسیژر درمانی است یه روال ایده ال است بنابراین وصا سرم همزمان با انجام فصد خون شرایط ایمن تری را ایجاد میکند بخصوص در زمانی که فصد خون در منزل و یا محل کار انجام میشود و خارج از محیط درمانی است و امکانات درمانی زیادی در اختیار شما نیست انجام فصد خون همراه با سرم تراپی شرایط سیو تری را برای شما ایجاد میکند در مواردی گاهی نیاز است که تا یک لیتر سرم به فرد تزریق شود و افت فشار بیمار جبران گردد هر چند تعداد این موارد افت فشار در هنگام فصدخون زیاد نیست اما انجام ایمن تر فصد خون بخصوص در منزل برای امدادگر و شخص مناسب تر است.

ایا فصد خون در منزل برای خانمها اتجام میشود؟

علت اصلی  انجام فصد خون داشتن غلظت خون است و خانمها چون به طور فیزیولوژیک دوره منس (عادت ماهیانه) دارند خیلی کمتر از اقایان دچار غلطت خون میشوند اما گاهی به دلایل ارثی و فیزیولوژیک میتوانند غلظت خون پیدا کنند بخصوص در خانمهای یائسه و انجام فصد خون برای خانمها در این شرایط طبق نظر پزشک انجام میشود و در این صورت میتوانند از خدمات فصد خون در منزل استفاده نمایند.ما خدمات انجام فصد خون در منزل را برای خانمها ارائه مینماییم .بیشتر درخواست ها برای انجالم فصد خون برای خانمها در سنین بالای 50سال است و در بیشتر موارد به توصیه پزشک برای ایشان فصد خون انجام میشود و داشتن غلظت خون در خانمهای جوان خیلی کمتر دیده میشود ولی در صورت داشتن غلظت خون بخصوص در سنین بالا انجام فصد خون توصیه میشود و میزان خونی که باید فصد شود معمولا بسته به نطر پزشک دارد .امروزه انجام کاشت ابرو در بین خانهما باب شده که ممکن است پزشک انجام دهنده کاشت ابرو به دلایل مختلف قبل از کاشت ابرو به شما توصیه انجام فصد خون نمایید که معولا 200سی سی خون جهت فصد خون را تجویز مینمایند.

تفاوت فصد خون با اهدا. خون چیست؟

خون گرفته شده در فصد خون غیر قابل استفاده و تزریق است و در کیسه مخصوص فصدخون ماده ای وجود دارد که رقیق کننده است و لی خاصیت درمانی و پزشکی ندارد بنابراین خون گرفته شده از طریق فصد خون باید امحا شود و قابل استفاده نیست . در مراجعه افراد به انتقال خون ممکن است به دلایل مختلف از  گرفتن خون بعضی افراد خودداری نمایند مانند غلظت خون بالا و یا خالکوبی و... این افراد میتوانند فصد خون انجام دهند  . البته باید توجه داشت در انتقال خون به خونهای سالم نیازمند هستند و انجام ازمایشات و تهیه فراورده های خونی هزینه و زمان بر میباشد بنابراین انتقال خون باید در انتخاب افراد برای اهدا خون غربالگری انجام دهند ودر صورت عدم پذیرش از طرف سازمان انتقال خون گله مند نباشید و جایگرین مناسب برای این مسئله انجام فصد خون است ودر صورت تمایل شما و برای راحتی شما ما خدمات انجام فصد خون در منزل یا محل کار را برایتان مهیا می نماییم .توجه داشته باشید خون همه افراد در انتقال خون مورد استفاده قرار نمگیرد و باید فرد اهدا کننده شرایط اهدا خون را داشته باشد و برای افرادی که این شرایط را ندارند بهترین جایگزین انجام فصد خون است.برای فرد خون دهنده نتیجه انجام فصد خون واهداء خون از نظر فیزیولوژیکی و تاثیر برکاهش غلظت خون یکی است اما در بیشتر موارد درخواست کنندگان انجام فصد خون برای اهداء خون معذوریت دارند و یا از نظر پزشکی خون اهدایی انها ارزش درمانی و پزشکی ندارد بنابراین انجام فصد خون بهترین گزینه است و در صورتی که تمایل به انجام فصد خون در منزل داشته باشند میتوانند در تهران درخواست انجام فصد خون در منزل را ازما داشته باشند و این خدمات را از مرکز ما دریافت نمایند . 

فصد پا : انجام فصد پا با توجه به نوع اناتومی عروق پا با سوزن و کیسه فصد خون کار مشکلی است و فصد پا بیشتر با دو  روش انجام میشود  روش سنتی که در این روش فقط از سرسوزن استفاده میشود و بیشتر برای بیماریهای موضعی پا استفاده میشود و چون کنترل خون خارج شده از سر سوزن مشکل است و ممکن است خون اطراف را الوده کند انجام این نوع فصدخون  در محیط منزل توصیه نمیشود در روش دوم انجام فصد خون  از پا با استفاده از همان کیسه و تجهیرات فصد  خون عام است و وفتی قابلیت انجام دارد که عروق روی پای فرد مشخص باشد و امکان رگ گیری از پا  را داشته باشد .و در هنگام انجام فصد خون از پا فرد باید  درحالت نشسته باشد و پای  ایشان  اوریزان قرار گیردتاتجمع خون در پا بیشتر شود و تخلیه خون بهتر انجام گیرد و به نوعی شرایط  انجام فصد پا با انجام فصد عام متفاوت است .در مورد موثر بودن انجام فصد خون از پا در درد های سیاتیک هنوز تحقیقات خاصی انجام نشده است ولی از لحاظ تجربی به نظر میرسد در مواردی که درد در مسیر عصب سیاتیک باشد و علت درد فشار بافتهای اطراف عصب باشد انجام فصد خون از عروق پا میتواند در کاهش درد مسیر سیاتیک موثر باشد هرچند هنوز به صورت  دقیق تحقیقی در این موذد انجام نشده و تاثر فصد خون از طزیق عروق پا یک مورد تجربی است و بیشتر در طب سنتی به انجام فصد پا توصیه شده است .  

فصد خون برای کودکان : انجام فصد  در منزل برای کودکان فقط با نسخه پزشک انجام میشود چون غلظت خون در کودکان کمتر دیده میشود و علت ان مهم است بنابراین انجام فصدخون در منزل برای کودکان فقط با نسخه پزشک انجام میشود البته با توجه به ارثی بودن غلطت خون و رژیم غذایی کودکان نسل جدید احتمال داشتن غلطت خون ممکن میباشد . 

تاثیر فصد خون بر چربی خون : انجام فصد خون با توجه به این که حجمی از خون کم میشوذ در کاهش میزان چربی خون موثر است ولی درمان قطعی چربی خون نیست و میتوان از انجام فصد خون به عنوان اقدامی کمک کننده جهت کاهش چربی خون استفاده نمود.

ایا انجام فصد خون در جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی موثر است ؟

یکی از علت های سکته های مغزی و قلبی غلظت خون است چون باعث ایجاد لخته(امبولی) در خون میشود و غلظت خون به علت کاهش سرعت حرکت خون در اندامها بخصوص پاها می تواند احتمال ایجاد لخته و بروز سکته های قلبی و مغزی و.. را بیشتر میکند و یکی از بهترین و سریعترین راه ها برای رفع غلظت خون انجام فصد خون است و به طور قطع به یقین میزان غلظت خون میتواند در بروز سکته های قلبی و مغزی موثر است و هرچه میزان غلطت خون در فرد بالاتر باشد این احتمال بیشتر مطرح است  و سریعترین راه انجام فصد خون و کاهش غلظت خون است و درخواست انجام فصد خون در منزل و یا محل کار  میتواند راهکار مناسبی باشد و ما در اسرع وقت خدمات فصدخون در منزل را به شما ارائه می نمایم وبه صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان هستیم چراکه خدمات فصد خون در منزل یل محل کار به صورت شبانه روزی ارائه میگردد و کیفیت انجام فصد خون در محل کار یا منزل شما توسط همگاران ما با توجه به سابقه کاری مناسب کیفیتی به مراتب بالا تر از مراکز حضوری است و این مسئله را افرادی که هر دو محل را جهت انجام فصد خون امتحان نموده اند اذعان دارند . 

ایا پس از انجام فصد خون نیاز به انجام آزمایش هست ؟

انجام ازمایش پس از انجام فصدخون در صورتی که پزشک دستور انجام فصد خون داده باشد بهتر است انجام شود و نتیجه به پزشک اطلاع داده شود . در مورد افرادی که ممکن است فصد خون را به علت های چون غلظت خون چند بار درسال انجام میدهند و گاهی ممکن است فواصل فصد خون کم بوده باشد نیز انجام ازمایشات خون توصیه میشود و بررسی میزان اهن خون و اهن ذخیره بدن و چک فاکتورهای دیگر خون مانند پلاکت و .. بهتر است در افرادی که با فواصل کوتاه فصد خون را انجام میدهند انجام گردد.

در افرادی که غلطت خون بالایی دارند و به طور مثال هموگلوبین 19.5دارند با انجام فصد خون این میزان کاهش خواهد یافت ولی میزان دقبق کاهش سطح ان با انجام ازمایش جند روز بعد از فصد مشخص میشود البته تجربه نشان داده این افراد با انجام یکبار فصد خون سطح هموگلوبولین خون انها به سطح نرمال نمیرسد و با فاصله زمانی کوتاهی دوباره باید فصد خون را انجام دهند تا سطح هوگلوبولین کاهش مناسب یابد و غلطت خون از بین برود ولی این افراد توجه داشته باشند که برای نگه داشتن سطح هموگلوبولین ذر حد نرمال باید در اینده انجام فصد خون را به طور برنامه ریزی شده مد نظر داشته باشند و چک اپ اپ های لازم را در دوره ای زمانی انجام دهند چرا که انجام فصد خون درمان غلظت خون نیست بلکه بهترین راه کنترل غلظت خون است .

با انجام چه آزمابش پزشکی غلظت خون مشخص میشود ؟

با انجام ازمایش CBC و بررسی HB, و HCTمشخص میشود میزان غلظت خون چقدر است و توصه میشود پس از انجام فصد خون در منزل با انجام ازمایش میزان کاهش ایتم های غلظت خون بررسی شود و گاهی ممکن است هنوز غلظت خون با اندازه نرمال کاهش پیدا نکرده باشد و شما نیاز به انجام مجدد فصد خون در منزل با فاصله زمانی بشوید . ولی انجام ازمایش پس از انجام فصدخوت توصیه میشود و بهتر است ایتم های دیگر موجود در خون  نیز چک شود وبررسی گردندمانند اهن خون وپلاکت خون ودر صورت تغییرات نتیجه ازمایشات به پزشک معالج اطلاع داده شود چرا که ممکن است نتیجه ازمایشات در انجام دادن فصد خون در اینده تاثیر گذار باشد و یا حتی ممکن است دستور با انجام فصد خون مجدد بدهند .

                                                

شرایط محیط برای انجام فصد خون در منزل چگونه باشد ؟

هنگام انجام فصد خون در منزل در صورتی که فرد بتواند دراز بکشد و سر بیمار کمی بالا تر باشد ، حالت نیمه نشسته بهترین حالت است و از زمین ارتفاع داشته باشد بهتر است پایین تر بودن کیسه فصد خون نسبت به بدن باعث میشود خروج خون از بدن بهتر انجام شود و در تصاویر صفحه نیز از محیطی با این شرایط استفاده ه شده است و از تخت برای انجام فصدخون در منزل استفاده شده است و برای این منظور از مبل نیز میتوان استفاده کرد .اولویت برای انجام فصد در منزل تخت خواب است و اولویت دوم مبل بزرگ است محیط بهتر است برای تردد تکنسین در اطراف شما راحت باشد. محیط انجام فصدخون نور کافی برای رگ گیری داشته باشد . سطل زباله و دستمال کاغذی در دسترس باشد . بهتر است زیر دست فرد کیسه پلاستیکی پهن شود که هنگام انجام فصد خون   در صورت ریختن قطره خون محیط کثیف نشوددر کل شرایط انجام فصد خون در منزل شرایط پیچیده ای نیست و به راحتی با کمترین امکانات فصد خون انجام میشود .

پس از انجام فصد در منزل برای چند دقیقه در همان شرایط انجام فصدخون باقی بمانید چون ممکن است بلند شدن سریع شما باعث افت فشار خون و ضعف و بیحالی شود . شرایط محیط انجام فصد مانند امکان دراز کش بودن فرد موقع انجام فصد خون از بروز ضعف و حتی فینت فرد جلو گیری میکنند مایعات در دسترس باشد و پس از فصد حتما مایعات بنوشید و استراحت کافی داشته باشید . 

از چه علائمی متوجه فینت و ضعف فرد در حین انجام فصد خون در منزل بشویم ؟

اولین علائم افت فشار در فرد هنگام فصد خون رنگ پریدگی اظهار ضعف و سرگیچه فرد است و تعریق شروع میشود . اگر فرد دراز کشیده است پاها را بالاتر قرار دهید و اگر نشته است ایشان را درازکش کنید و پاها را بالا بدهید و مصرف مایعات شروع شود و در صورت ضعف زیاد و یا فینت بیمار هنگام فصد خون در منزل سرم وصل گردد البته رگ گیری و وصل سرم همزمان را بیشتر توصیه میکنیم چون از بروز فینت جلوگیری میکند. در صورت بروز علائم ضعف در هنگام فصد خون  حتما به پزشک یا پرستار اطلاع بدهید به هیچ وجه بلند نشوید چون احتمال افتادن شخص وجود دارد. یکی از عوارض سریع انجام فصد خون افت فشار و فینت است که مصرف مایعات قبل از انجام فصد خون میتواند احتمال بروز انرا کاهش یابد .

حداکثر میزان خون  در فصد خون چقدر است ؟

میزان حدکثر خون فصد شده در هنگام فصد خون بسته به دستور پزشک که معمولا بر اساس میزان  غلظت خون فرد  مشخص میکند که چند سی سی باید فصد خون انجام شود ولی  امکان خون گیری در فصد خون از 100سی سی تا 450 سی سی وجود دارد و کیسه فصدخون نهایتا 450سی سی ظرفیت خون گیری دارد و از انجام مقداربیشتر فصد خون درمرحله خودداری نمایید چون احتمال بروز عوارض وجود دارد و فصدخون بیش از حد نیاز میتواند مضرر باشد .معمولا در افرادی که غلظت خون بالایی دارند و با یک بار انجام فصد خون میزان غلظت خون به حد مناسب و نرمال نمیرسد و فصد خون مجدد با فاصله یک تا 3 هفته بعد  مجدد انجام میشود خدمات فصد خون در منزل یکی از راه کارهای مناسب برای افرادی است که نیاز به فصد خون و تکرار مجدد ان دارند تا میزان غاظت خون انها نرمال شود .

انجام فصد خون در منزل برای بیماران چگونه است ؟

انجام فصد خون در منزل برای افراد بیمار فقط با نسخه پزشک امکان انجام دارد البته منظور بیماری های خاص و شرایط خاص بیمار جهت انجام فصد خون در منزل مدنظر است  و بعضی از اوقات پزشک دستور انجام فصد خون به بیمار میدهد که برای کمک به بهبودی بیمار و یا حفظ شرایط مطلوب بیمار است به طور مثال بیمار پیوند کلیوی ممکن است غلظت خون بیمار برای کلیه مضر باشد و پزشک معالج دستور انجام فصد میدهد و در مورد بیماران انجام فصد خون در منزل باید با احتیاط بیشتری انجام شود  و در حین انجام فصد خون شرایط بیمار رصد شود و حتی پس از انجام فصد خون توصیه های لازم داده شود و به همراهان جهت مراقبت های لازم پس از فصد خون توصیه شود. باید توجه داشته باشیم بیمارانی که مشکل انعقادی دارند مانند هموفیلی ها مجاز به انجام فصد خون نیستند و در مورد سوابق بیماری افراد باید این مطلب در هنگام درخواست انجام فصد خون در نظر گرفته شود و در شرح حال گیری افراد قبل از انجام فصد خون این موارد حتما از فرد سوال شود .توجه داشته باشید بعضی از بیماران نباید در منزل فصد خون انجام دهند مانند بیماران تشنجی و بیماران با بیماری حاد اعصاب و روان و بیماران مشکلات انعقادی نیز نباید در منزل فصد خون انجام دهند.

انجام فصد خون درمنزل برای فرد پیوند کلیه چگونه انجام میشود؟

افرادی که پیوند کلیه انجام میدهند به طور مرتب ازمایشات چکاپ انجام میدهند و یکی از فاکتورهایی که بررسی میشود میزان غلظت خون فرد است و در صورتی که غلظت خون بیمار بالا باشد با توجه به احتمال اسیب رسیدن به کلیه و پیوند پزشک توصیه به انجام فصد خون میکند و میزان انجام فصد خون بستگی به غلظت خون فرد دارد این افراد باید توجه داشته باشند که امکان انجام فصد خون در منزل برای ایشان وجود دارد ولی برای انجام فصد خون دستور پزشک مبنی بر انجام فصد خون و میزان فصد خون را باید از پزشک دریافت نمایند و پس از انجام فصد خون دوباره نیاز به انجام ازمایشات چکاپ و ویزیت مجدد دارد . معمولا در این افراد میزان خون فصد شده 250 سی سی و یا کمتر است و در صورت نیاز  پس از چند روز تکرار میشود. بیماران پیوند کلیه باید مرتب ازمایشات چکاپ را انجام دهند وبه میزان غلظت خون نیز توجه داشته باشند ودر صورت افزایش ان با مشاوره پزشک فصد خون را انجام دهند ارائه خدمات فصد خون در منزل برای این عزیزان توسط کارشناسان این مرکز انجام میشود و حتی در ایام تعطیلات نیز ما در صورت درخواست انجام فصد خون در منزل در خدمت ایشان هستیم توجه داشته باشید که بیماران پیوند کلیه تا ماه ها باید قرنطینه باشند و رعایت رعایت قرنطینه در مراکز درمانی  انجام فصد خون مشکل است در صورتی که رعایت این مسلئه در منزل بیمار راحت میباشد . بنابراین توصیه میشود بیماران پیوند کلیه در صورت نیاز به فصد خون میتوانند خدمات فصد خون را در منزل خود دریافت نمایند و در محیطی ارام و بهداشتی و با حفظ قرنطینه مناسب جهت کاهش غلظت خون طبق نسخه پزشک فصد خون را به مقدار مشخص شده انجام نمایند . مرکز ما با داشتن 10 سال سابقه ارائه خدمات در منزل بخصوص فصد خون همواره در کنار شما عزیزان هستیم .

نوشیدن چه نوع مایعاتی پس از انجام فصد خون در منزل توصیه میشود ؟

مصرف آب بهترین گزینه پس از انجام فصدخون است اما داشتن بیماری ضمینه ای مانند دیابت و فشار خون میتواند در مصرف نوع مایعات پس از فصد خون موثر باشد مثلا  میزان قند خون موثر است در صورت افت قند مایعات شیرین توصیه میشود و یا در بیماران فشار خون میزان فشار خون بیمار تعیین کننده است و کارشناس اعزامی جهت انجام فصد خون در منزل باید تمام این شرایط بیمار را مد نظر داشته باشد و بتواند عملکرد مناسبی در مواجه با بیماران و شرایط انها پس از انجام فصد خون در منزل داشته باشد .

ایا احتمال پارگی و اسیب به رگ در فصد وجود دارد ؟ در مورد انجام فصد با کیسه های مخصوص فصد خون با توجه به این که از سوزن مخصوص فصد خون استفاده میشود این احتمال  بسیار کم است ولی با توجه به اینکه سوزن کیسه فصد خون درشت است انتخاب رگ مناسب احتمال اسیب به عروق را کاهش میدهد و کبودی ناشی از محل ورود سر سوزن را کمتر میکند.در کل احتمال اسیب به رگ کم است اما گاهی به دنبال انجام فصد در محل ورود سوزن کیسه فصد به رگ واطراف ان ممکن است کبودی رخ دهد که جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز برطرف میشود .

                                         

ایا برای انجام فصد خون دست چپ یا راست فرقی دارد؟

  بین دست چپ و راست برای انجام فصد خون تفاوتی نیست ولی انجام فصد خون از عروق دست غیر غالب بهتر است و همکاران جهت انجام فصد خون بیشتر از عروق دست غیرغالب فصد خون را انجام میدهد تا فرد پس از انجام فصد  در استفاده  از دست غالب خود راحت تر باشد ولی این قانون قطعی نیست و ممکن است رگ دست غیر غالب برای انجام فصد مناسب تر باشد  و حتی ممکن است با توجه به شرایط بیمار از رگ پا نیز برای انجام فصد خون استفاده شود که تشخیص این مسئله بر عهده کارشناس میباشد.

انجام فصد خون در منزل برای چه افرادی ممنوع است ؟

با توجه به این که فصد خون پروسیژر پزشکی است انجام فصد خون در منزل برای افرادی با سابقه تشنج و بیماریهای اعصاب و روان و بیماریهای انعقاد خون امکان پذیر نمی باشد و در صورت داشتن سوابق این بیماریها حتما سوابق پزشکی ایشان اطلاع داده شود توجه داشته باشید حتما هنگام درخواست انجام فصد خون درمنزل و محل موارد ذکر شده را مد نظر داشته باشید و حتما به مرکز اطلاع دهید .  

ایا پس از انجام فصد خون امکان رفتن به استخر وجود دارد ؟

پس از انجام خون احتمال افت فشار وجود دارد و این احتمال در هنگام  اب تنی و شنا بیشتر است و از طرفی  موقع شنا کردن در صورت فینت و کاهش سطح هوشیاری خطرناک است بنابراین ازرفتن به استخر و شنا کردن پس از انجام فصد خون بهتر است خودداری نمایید .دوش گرفتن هم بعد از انجام فصد خون در منزل توصیه نمیشود بخصوص بلافاصله بعد ار انجام فصد خون علت هم احتمال افت فشار خون فرد است و ممکن است فرد به دنبال فینت وضعف زمین بخورد و اسیب ببیند حتما مد نظر باشد پس از انجام فصد خون یک ربع تا نیم ساعت استراحت و مصرف مایعات توصیه اکید  میشود و کلا پس از انجام فصد خون ورزش کردن و انجام کارهای سخت ممنوع است .

                                          

 به چه علتی افرادغلظت خون پیدا میکنند  ؟

 وراثت: علت اصلی غلظت خون تولید بیش از حد گلبولهای قرمز و  هموگلوبین است که معمولا ریشه وراثت دارد و فرد به طور ارثی تولید بالای گلبول قرمز دارد وبه الطبع ان غلظت خون دارد و این مورد بیشترین امار را در بین افراد با غلظت خون بالا را داراست این مسئله درمان دارویی  خاصی ندارد و بهترین درمان کنترل میزان غلطت خون است که فصد خون مرتب و منظم میتواند در کنترل غلظت خون  تاثیر زیادی داشته باشد و بهترین راهکار برای کنترل و کاهش غلظت خون انجام دوره ای فصدخون است .که البته کاهش حجم خون و کاهش هموگلوبین خون یکی از راهکارهای مناسب کاهش غلظت خون است که به روشهای مختلفی انجام میشود مانند حجامت ،اهداخون  و فصد خون که البته فصد خون یکی از بهترین راهکارها است در این افراد رعایت رژیم غذایی میتواند کمک کننده باشد .

مصرف دخانیات : مصرف دخانیات بخصوص قلیان در ایجاد غلظت خون موثر است و یکی از عوامل مهم در غلظت خون است راه حل در این موارد انجام فصد خون و کنترل ان است و سپس عدم مصرف دخانیات میتواند از افزایش مجدد ان بکاهد.

مصرف پودرهای ورزشی : از علل دیگر غلظت خون پودرها تقویتی و مکمل های ورزشی  است بخصوص داروهای هورمونی میتواند باعث افزایش غلظت خون باشد توجه داشته باشید انجام فصد خون برای ورزشکاران بخصوص ورزش پرورش اندام توصیه میشود چرا که ورزشکارن این رشته ورزشی از داروها و  رژیم غذایی خاصی استفاده میکنند که میتواند باعث افزایش غلظت خون باشد چکاپ های دوره ای این ورزشکاران در بیشتر موارد  افزایش غلظت خون و افزایش انزیمهای کبدی را نشان می دهد که یکی از بهترین راهکارها برای کاهش غلظت خون و .. انجام فصد خون میباشد توجه داشته باشید این عزیزان میتواند خدمات فصد خون را باهماهنگی درر باشگاه دریافت نمایند و در صورت که تمایل داشته باشند خدمات فصد خون به صورت گروهی برای این عزیزان در محیط باشگاه با قیمتی مناسب ارائه میگردد.

در کل در مواقع ایجاد غلظت خون درمان سریع ان انجام فصد خون است و این کار باعث کاهش غلظت خون در سریعترین زمان میشود . ولی در کنار این مسئله نوع تغذیه و ورزش کردن ،مصرف مایعات و عدم مصرف دخانیات نیز باید مد نظر باشد .

ایا الودکی هوا در غلظت خون موثر است ؟ افرادی که در شهرهای صنعتی و الوده زندگی میکنند بیشتر دچار غلظت خون میشوند و موارد انجام فصد خون این جوامع بیشتر است و به نسبت شهرهای خوش اب و هوا تعداد این افراد بیشتر است .

کدام قسمت بدن برای انجام فصد خون مناسب است ؟ بهترین عروق برای انجام فصد خون استفاده از رگ (ورید)دست مانند ورید کوبیتال است . باید توجه داشت که سرعت حرکت خون در رگ حدودا برابر 120کیلومتر برساعت است شما میتوانید تصور کنید حرکت خون در رگهای بدن با چه سرعتی است و در صورتی که خون برای چند لحظه در جایی از بدن راکت باشد ایجاد لخته و امبولی میکند بنابراین فصد خون فقط از سیاهرگ انجام میشود و تفاوتی بین عروق دو دست وجود ندارد ولی برای راحتی فرد معمولا از دست غیر غالب فصد خون انجام میشود .

جایگاه فصد خون در طب سنتی و طب نوین چگونه است ؟

انحام فصد خون از مطالبی است که هر دو طب مشترک است و مورد تایید هر دو طب میباشد شاید در نحوه انجام فصد خون اختلافاتی با هم داشته باشند ولی در مورد کلیت این موضوع که انجام فصد خون در کاهش میزان غلطت خون و خروج املاح مضرر موجود در خون موثر است اتفاق نظر دارند و این مطلب گواهی بر انجام دادن فصد خون میباشد و جنبه درمانی و پیشگیری در بروز بعضی از بیماریها در هر توسط انجام فصد خون مورد تایید علم پزشکی نوین وطب سنتی بوده و میباشد و هر هر دو طب به روشهای خاص خود نحوه تاثیر فصد خون بر بدن  و مفید بودن انرا توضیح داداه اند .و یکی از نکات مشترک و موافق در طب سنتی و پزشکی نوین تاثیر  بدغلطت خون بر بدن و اعضاء بدن است و بهترین روش درمان غلظت خون را فصد خون وبه دنبال ان کاهش غلظت خون میدانند.

تاثیر غلظت خون برکاشت مو چگونه است ؟

افرادی که برای کاشت مو اقدام میکنند پزشک برای انها یک سری ازمایشات مینویسد که باید قبل از کاشت مو انجام دهند و یکی از ازمایشات cbc است که در این ازمایش میزان HB خون مشخص میشود و در صورت بالا بودن ان بیمار غلطت خون دارد و بالا بودن غلطت خون بر نتیجه کاشت مو و میزان و سرعت بهبود کاشت مو موثر است در این مواقع برای کاهش غلطت خون  پزشک توصیه به انجام فصد خون میدهد و ممکن است توصیه شود انجام فصد خون در چند مرحله انجام شود تا با انجام فصد خون میزان غلظت خون کاهش یابد و به سطح نرمال برسد و در اکثر موارد توصیه به انجام فصد خون همراه با  تزریق سرم میشود میزان انجام فصد خون از 150 سی سی تا 450 سی سی میتواند توصیه و انجام شود  و یا با بالا بودن غلظت خون میتواند در چند مرحله با فاصله زمانی فصد خون را انجام داد. یکی از راهکارهای کناسب در این زمان انجام فصد خون در منزل است و با برنامه مشخص و با دقت و کیفیت بالا فصد خون در منزل انجام میشود و با کاهش غلظت خون و رسیدن به حد نرمال شرایط برای انجام کاشت مو اماده میشود. شما میتوانید در صورت توصیه پزشک برای انجام فصد خون جهت کاهش غلظت خون با ما تماس گرفته و خدمات فصد خون در منزل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب دریافت نمایید .

تاثیر فصد خون برفشارخون  چیست ؟

غلطت خون میتواند یکی از علل ایجاد فشار خون باشد . بخصوص در مورد فشار خونی که ناشی از مشکلات عروقی است به طور کل علت فشار خون میتواند ناشی از مشکلات کلیوی یا مشکلات قلبی و یا مشکلات عروقی باشد و بالا بودن غلطت خون در موارد مشکلات عروقی از عوامل موثر دربروز فشار خون است به طور کلی می توان بیان کرد که غلظت خون میتواند در ایجاد فشار خون موثر باشد و در این موارد کنترل و کاهش غلطت خون در کاهش فشار خون موثر و مفید است و بهترین اقدام برای کاهش غلطت خون انجام فصد خون است چرا که با انجام فصد خون میزان غلطت خون کاهش میبابد و انجام منظم و مرتب فصد خون در کنترل این نوع فشار خون بسیار موثر است این نوع فشار خون در سنین جوانی میانسالی بیشتر دیده میشود و توصیه به این افراد انجام مرتب و منظم فصد خون است و در صورت تمایل میتوانند با تماس با مرکز ما خدمات فصد خون در منزل را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت دریافت نمایند انجام فصد خون در منزل و یا محل کار حتی در ایام تعطیلات راه کار مناسب برای افرادی است که فشار خون ناشی از غلظت خون دارند و کنترل فشار خون با این روش نیاز این افراد برای مصرف داروی فشار خون را کاهش میدهد. پس اگر فشار خون ناشی از غلظت خون دارید برای انجام فصد خون به صورت بهداشتی و تخصصی با ما تماس بگیرید .

 فصد خون در چه مناطق جغرافیایی بیشتر است ؟

میزان غلظت خون درافراد جدای از عامل وراثت متاثر از عوامل محیطی نیز میباشد عواملی مانند تغذیه و حتی شرایط جغرافیایی به طور مثال میزان غلظت خون در مناطق جغرافیایی با ارتفاع بالاتر از سطح دریا بیشتر است و انجام فصد خون در بین ساکنین مناطق کوهستانی بخصوص مناطقی که غذاهای محلی پرروتین و پر چربی دارند بیشتر دیده میشود و البته یک دلیل علمی وجود غلظت خون و به طبع ان میزان بالاتر انجام فصد خون در این مناطق کاهش فشار اکسیژن و تلاش بدن برای افزایش تولید گلبول قرمز جهت جبران این مسئله است ونیاز انجام فصد خون در بین ساکنین این مناطق بیشتر دیده میشود.در کشور ما ساکنین مناطق غربی و بخصوص شهرهای با ارتفاع بالاتر درخواست های بیشتری برای انجام فصد خون دارند .البته در هر شرایط جغرافیایی که انسان قرار بگیرد و بدن احساس کند که نیاز به اکسیژنش تامین نمیشود ممکن است برای جبران تولید گلبول قرمز را افزایش دهد مانند شهرهای صنعتی با الودگی هوای زیاد و معمولا در این مناطق افرادی که نیاز به انجام فصد خون دارند بیشتر است .

 تخصص های مورد نیاز برای انجام فصد خون چیست؟

انجام فصد خون در ایران توسط کادر پزشکی و پرستاری انجام میشود تایید و دستور انجام فصد خون با پزشک و مراکز پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت است و انجام فصد خون معمولا توسط پزشک و در بیشتر موارد توسط پرسنار انجام میشود .در ایران فصد خون و انجام فصد خون رشته اکادمی و مخصوص به خود ندارد و جزعی از خدمات درمانی است اما در بعضی کشورهای پیشرفته انجام فصد خون نیاز به تحصیلات در اکادمی خاصی دارد که البته در این کشورها معمولا از خون فصد شده استفاده های پزشکی و درمانی میشود و اسکرینهای و ازمایشات خاصی روی خون فصد شده انجام میدهند و از ان فراوردهای مانند پلاکت و یا فاکتور های انعقادی میگیرند وبه طور تخصصی به فصد خون و فراوردهای ان نگاه میکنند که این مطلب در ایران نیز میتواند انجام شود و شاید یکی از علل عدم توجه به موضوع فراوردهای خونی  خون فصد شده هزینه اهی بالای این مسئله باشد . در کل انجام فصد خون  برای افراد نیازمند داشتن تخصص و دانش پزشکی میباشد چون از شروع  فصد خون با رگ گیری تا پایان انجام فصد خون و احتمال بروز عوارض فصد کادر پزشکی مسئولیت هندل کردن فرد فصد شونده را دارد در بعضی موارد وصل کردن سوزن فصد به رگ مناسب کار کاملا تخصصی است و شناخت عوارضی مانند فینت و انجام اقدامی مناسب برای استیبل کردن فرد در هنگام فصد خون نیازمند تجربه و دانش کافی میباشد . توجه داشته باشید گاهی انجام فصد خون توسط پزشک برای افراد بیمار و یا با شرایط خاص تجویز میشود و فصد خون برای این افراد باید با توجه خاصی انجام شود و دائم بیمار رصد و علایم حیاتی کنترل شود مانند بیماران پیوند کلیه که گاها مجبور میشوند به خاطرغلطت خون احتمال اسیب این مسئله به کلیه پیوند شده فصد خون را انجام دهند حال در نظر داشته باشید این بیمار درخواست انجام فصد خون در منزل را داشته باشد لذا انجام این کار حتما باید توسط کارشناس مجرب انجام شود امروزه انجام پروسیژرهای پزشکی تخصصی شده است به طور مثال تزریقات بعضی از داروها نیازمند اموزش لازم در مورد نحوه اماده سازی و تزریق ان دارو دارد فصد خون هم از مسئله مستثنی نیست و باید انجام فصد خون توسط کادر اموزش دیده و با تجربه انجام شود بخصوص در مواقعی که تصمیم دارید فصد خون را  در منزل و خانه خود انجام دهید . ما با توجه به اینکه از قدیمی ترین و با تجربه ترین مراکز ارائه خدمات فصد خون در منزل و محل کار در تهران هستیم و همواره از بهترین کارشناسان پرستاری برای ارائه خدمات انجام فصد خون در منزل و محل کار استفاده مینماییم در صورت تمایل شما امادگی داریم  خدمات فصد خون در منزل  را به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیلات در سراسر تهران برای شما ارائه نماییم .و از طرفی مرکز ما دارای تمام مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سایر ارگانهای مربوطه میباشد و این مسئله میتواند در اطمینان بخشیدن به شما برای استفاده از خدمات پزشکی و پرستاری ما موثر باشد که انجام فصد خون خون در منزل یکی از چندین خدماتی است که این مرکز ارائه دهنده ان میباشد و خدمات دبگری نیز در این مرکز ارائه میشود مانند خدمات تزریقات در منزل . خدمات وصل سرم در منزل . صدور گواهی فوت در منزل . ویزیت پزشک در منزل وسایر خدمات پزشکی . پرستاری در منزل که همگی این خدمات به صورت شبانه روزی ازائه می گردد اما در مورد  ارائه خدمات فصد خون در منزل و محل کار نگاه ویژه ای شده است و همواره سعی شده است که خدمات فصد خون در منزل به بهترین شکل ممکن برای هم وطنان عزیز در سراسر شهر تهران ارائه گردد.

انجام فصد خون در غرب تهران :

مرکز ما در غرب تهران منطقه 5 واقع شده است و از قدیمی ترین  مراکز ارائه دهنده خدمات فصد خون در منزل و محل در غرب تهران میباشد و انجام فصد خون در منزل در غرب تهران  و شمال غرب با کمترین هزینه و سریعترین زمان انجام میشود و ساکنین و درخواست کنندگان فصد خون برای محله های پونک . جنت اباد . شهران . سازمان برنامه . کاشانی . مرزداران . شهرک غرب . سعادت اباد میتوانند با ما درتماس باشند و انجام فصد خون برای مناطق دریاچه چیتگر . دهکده المپیک . و غربی ترین نقاط تهران انجام میشود .

انجام فصدخون در منزل شمال تهران :

ارائه خدمات فصد خون در مناطق شمال تهران سالهاست در برنامه کاری مرکز ما وجود دارد وارائه  خدمات فصد خون در منزل برای ساکنین مناطق الهیه . زعفرانیه . نیاوران . اقدسیه . قیطریه . جردن . میرداماد . محمودیه . ولنجک . ونک و تمام مناطق شمال تهران به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلات انجام میکردد.

انجام فصد خون در منزل و محل کار در مرکز تهران :

توجه داشته باشید مناطق مرکز تهران بیشتر در محدوده طرح ترافیک واقع شده است . ارائه خدمات فصد خون برای ساکنین و درخواست کنندگان این مناطق را مشکل کرده لذا ما  با تمام این مشکلات خدمات فصد خون را در این مناطق ارائه مینماییم و بخصوص انجام فصد خون در محل کار نیز انجام میشود و درخواست کنندگان فصد خون در بازار بزرگ . جمهوری . انقلاب . گمرک . مولوی . لاله زار . هفت تیر . کریم خان و تمام مناطق داخل طرح ترافیک میتوانند این خدمت را از ما دریافت نمایند . خدمات  تزریقات و وصل سرم و خدمات فصد خون برای مناطق داخل طرح ترافیک انجام میشود .

فصد خون در منزل شرق تهران :

ارائه خدمات فصد خون در محل و منزل برای درخواست کنندگان دریافت خدمات فصد خون شرق تهران  و شمال شرق تهران ارائه میگردد لذا ساکنین مناطق شرق تهران مانند تهران پارس . پیروزی . رسالت . دلاوران . لویزان . حکیمیه . نارمک . فرجام  و سایر مناطق شرق و شمال شرق تهران میتوانند برای دریافت خدمات فصد خون به صورت شبانه روزی با ما در تماس باشند .

قابل توجه همشهریان گرامی در تهران بخصوص غرب تهران با توجه به درخواست های شما برای ارائه خدمات انجام فصد خون در محل و درخواست مراجعه شما یه مرکز جهت انجام فصد خون اقدام به فعال نمودن واحد فصد خون در مرکز پزشکی واقع در جنت اباد جنوبی تقاطع شاهین و لاله شده است که تقریبا همه روزه فعال است و شما در صورت تمایل برای مراجعه حضوری و انجام فصد خون  میتوانید با مرکز تماس گرفته و هماهنگی لازم جهت مراجعه و انجام فصد خون در مرکز را به عمل آورید این اقدام جهت جلب رضایت شما و ارائه خدمات به درخواست مراجعه حضوری شما عزیزان بوده است و امید است برای شما مفید واقع گردد.

فصد خون در منزل 44046131 به صورت شبانه روزی - 5.0 out of 5 based on 23 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved