مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

مرکز خدمات پرستاری در منزل تهران

زوال عقل آسیب های زیادی بر بدنه جامعه میزند و باعث بروز مشکلات گوناگونی در افراد سالمند در منزل خواهد شد. آلزایمر فعالیت های روزمره این افراد را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث کمرنگ شدن نقش سالمندان و ناتوانی آن ها برای حضور در فعالیت های اجتماعی مختلف می شود.

در سراسر جهان حدود ۴۷ میلیون نفر دچار زوال عقلی هستند و در سال ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به این اختلال دچار می‌شوند که اکثرا سالمند هستند.
این مشکل اختلالی است که باعث تحلیل رفتن حافظه و قدرت فکر و نیز کاهش توانایی فرد در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. اگرچه  عمدتا در افراد سالمند مشاهده می‌شود اما مرحله‌ای طبیعی از کهولت سن به حساب نمی‌آید.با اینکه سالمندان در منزل عمدتا دچار میشوند.
بیماری آلزایمر شایع‌ترین عامل زوال عقل است و ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد ابتلا را شامل می‌شود. همچنین زوال عقلی یکی از دلایل اصلی ناتوانی و وابستگی در افراد سالمند در سراسر جهان است.
زوال عقلی روی جامعه، خانواده و مراقبان بیمار نیز تاثیر جسمی، روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی دارد. بیست و یکم ماه سپتامبر به روز جهانی آلزایمر اختصاص داده شده است.
در این مطلب به برخی روش‌های تایید شده علمی جهت کاهش خطر بیماری آلزایمر و داشتن دوران میانسالی سالمندان در منزل اشاره شده است:
اجتماعی بودن: گروهی از متخصصان انگلیسی دریافتند حمایت مثبت و داشتن روابط قابل اعتماد و دوستانه سالمندان در منزل با اطرافیان می‌تواند خطر ابتلا  را در سالمندان کاهش دهد در حالیکه رفتارهای منفی اجتماعی در افزایش احتمال ابتلا به آن تاثیرگذار است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به لحاظ اجتماعی فعال هستند در مجموع از سطح رفاه و آرامش بیشتری برخوردارند.
داشتن فعالیت جسمی سالمندان در منزل : مطالعه انجام گرفته نشان می‌دهد شرکت کردن در فعالیت‌های جسمی در دوران میانسالی با کاهش احتمال بروز اختلال‌های شناختی در دوران سالمندی مرتبط است و همچنین انجام ورزش‌هایی از قبیل سریع راه رفتن متابوسیم گلوکز را در مغز تقویت کرده که به در امان ماندن از ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
داشتن رژیم غذایی سالم سالمندان در منزل : نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر زوال عقلی کمک کند. در بررسی‌ها آمده است به طور مثال رژیم غذایی مدیترانه‌ای که میزان گوشت و لبنیات در آن کم است و سرشار از میوه و سبزیجات، خشکبار و چربی‌های سالم است می‌تواند به کند شدن روند زوال شناختی کمک کند.
شرکت در فعالیت‌های هنری: به گفته متخصصان شرکت در فعالیت‌های هنری و دستی می‌تواند شروع افت شناختی را که اغلب به زوال عقلی منجر می‌شود به تاخیر اندازد. همچنین افرادی که در سرگرمی‌های هنری از قبیل نقاشی و طراحی شرکت می‌کنند نسبت به افراد دیگر ۷۳ درصد کمتر دچار نارسایی شناختی می‌شوند در حالیکه شرکت در کارهای هنری از قبیل کار با چوب، شعر گفتن و خیاطی تا ۴۵ درصد در این زمینه موثر است.

#پرستار خصوصی #پرستار در منزل #

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved