مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131


سالمندان با تحرک محدود هنوز هم می توانند از فعالیت های مختلف لذت ببرند

بسیاری از افراد مسن به دلیل سکته مغزی ، آرتروز شدید ، یا صدمات ناشی از زمین خوردن ، تحرک را از دست می دهند .از این اتفاق بعد ، فعالیت ها و سرگرمی هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند اکنون ممکن است خیلی دشوار باشد. اما از دست دادن تحرک به معنای پایان اوقات خوب نیست. راه های زیادی برای سرگرمی ، تقویت روحیه و مشغول ماندن سالمندان در منزل در جهان وجود دارد بدون اینکه نیاز به تحرک زیاد داشته باشید میتوان آنها را انجام داد .


برای کمک به شما در یافتن مواردی که متناسب با علاقه بزرگسالانتان باشد ، ما  فعالیت عالی را برای سالمندان در منزل با تحرک محدود جمع آوری کردیم.
 

فعالیت عالی برای سالمندان با تحرک محدود

 وقت خود را به مطالعه اختصاص دهند 
خواندن یک فعالیت خارق العاده برای بزرگسالان مسن در منزل مفید است. این یک روش جالب برای صرف وقت و مشغول نگه داشتن مغز است.همچنین می تواند باعث بهبود حافظه ، کاهش استرس ، بهبود خواب و به تاخیر انداختن شناخت شود.چه  سالمندشما در منزل شما خواندن کتابهای فیزیکی ، مجلات ، استفاده از کتابخوان الکترونیکی یا گوش دادن به کتاب های صوتی را دوست داشته باشد ، آنها می توانند خود را در یک داستان کاملاً خوب غرق کنند ، به عکس ها نگاه کنند یا در مورد یک موضوع جدید جالب بیاموزند.تشکیل باشگاه کتاب در بین دوستانشان یکی دیگر از راه های لذت بردن از بزرگسالان برای مطالعه و معاشرت است.
 
انواع سرگرمی ها را کاوش کنید
سرگرمی ها برای بزرگسالان با تحرک محدود بسیار مناسب هستند.فعالیت هایی که به جابجایی زیادی احتیاج ندارند شامل پخت و پز ، پخت ، تماشای پرندگان ، بافندگی ، قلاب بافی ، باغبانی در محیط داخلی یا ظرف ، نواختن ساز موسیقی یا یادگیری زبان است.این همچنین زمان مناسبی برای یادگیری چیزهای جدید است - شاید سرگرمی ها یا علایقی وجود داشته باشد که قبلاً هرگز فرصتی برای کشف آنها نداشته اند.
یادگیری همچنین یک روش عالی برای فعال نگه داشتن ذهن و جلوگیری از کسالت است.
 
به طور مرتب ورزش کنید
حتی اگر بزرگتر مسن شما خیلی تحرک نداشته باشد ، باز هم ممکن است تمریناتی انجام شود که بدن آنها را به حرکت درآورد. چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده باشند ، باز هم می توانند از مزایای سلامتی و خلقی به خصوص از طریق ورزش های نشسته یا برنامه های یوگای صندلی برخوردار شوند .روال های ورزشی نیز وجود دارد که می توان با استفاده از واکر برای ثبات یا فقط تمرکز روی پا و مچ پا برای کاهش تورم انجام داد .
 
خلاقیت
ببرقراری ارتباط با جنبه خلاق آنها روش سرگرم کننده دیگری برای گذراندن وقت برای سالمندان در منزل است. طراحی ، رنگ آمیزی ، نقاشی و مجسمه سازی همه روش های خارق العاده ای برای خلاقیت هستند. پروژه های سرگرم کننده ممکن است شامل ایجاد دفترچه های یادداشت ، سازماندهی آلبوم های عکس خانوادگی یا تهیه کتاب خاطرات خانوادگی باشد.
بعلاوه ، خلاقیت همچنین دارای مزایای سلامتی است.تحقیقات نشان داده است که فعالیت های خلاقانه می تواند به افرادی که با بیماری مزمن دست و پنجه نرم می کنند ، کمک کند تا احساسات منفی را کاهش داده و احساسات مثبت را افزایش دهند ، استرس و اضطراب را کاهش دهند و راهکارهای درمانی پزشکی را بهبود بخشند.
 
 وقت خود را در فضای باز بگذرانید بیرون
رفتن برای گذراندن  وقت در طبیعت آرامش بخش ، و تقویت کننده روحیه عالی است.حتی اگر تحرک محدود آنها به این معنی باشد که سالمند شما فقط می تواند به ایوان برسد یا کنار پنجره بزرگی بنشیند ، گرفتن هوای تازه یا مشاهده مناظر زیبا یک فعالیت عالی روزمره است.
 
 
اوقات شادی با بازدیدکنندگان خوش بگذرانید
درخواست خانواده یا دوستان با نوزادان یا حیوانات اهلی  یکی دیگر از روشهای خارق العاده برای تعامل با یک بزرگسال است.تقریباً همه در حضور کودکان خردسال خوشحال میشوند. و نیز بازی با حیوانات خانگی روش مطمئنی  و مناسب دیگر برای ایجاد روحیه و کاهش استرس است.
 
بازی کنید
بازی ها و پازل ها منبع خارق العاده ای از اوقات تفریح  ​​هستند.تعداد بسیارزیاد بازی برای انتخاب وجود دارد و بیشتر آنها را می توان در گروه ها  بازدید کرد ، بازیهای انفرادی و جمعی .چند بازی کلاسیک یا بازی با ورق ، جدول کلمات متقاطع را امتحان کنید .
 
از فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی یا موسیقی لذت ببرید
تماشای تلویزیون در طول روز ، هر روز یک تفریح ​​سالم نیست ، اما یک فیلم یا چند نمایش تلویزیونی می توانند بخشی لذت بخش از روز یا هفته باشند.تماشای تلویزیون حتی می تواند با یک سرگرمی تلاقی کند.
به عنوان مثال ، پدر بزرگ شما ممکن است علاقه مند به تماشای یک فیلم مستند در مورد موضوعی باشد .
گوش دادن به موسیقی که از آن لذت می برند  ، فعالیت جالب دیگری است.
موسیقی قدرت کاهش استرس ، اضطراب و درد را دارد . همچنین عملکرد ایمنی و خواب و همچنین کمک به حافظه را بهبود می بخشد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved