مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

پرستار سالمند 

44428282 - 44046343

سالمند ممکن است به اطراف وابسته باشند و نتوانند کارهای روزمره زندگی مانند لباس شستن، غذاپختن، خرید کردن، حمام رفتن و… را انجام دهند.

پرستار سالمند در منزل  به ۲ گروه تقسیم می شوندپرستار سالمند در منزل که از خویشان هستند و مراقبانی که استخدام می شوند. در ایران بیشتر سالمندان نزد خانواده  زندگی می کنند و آنها وظیفه نگهداری از سالمند را برعهده دارند و خانواده بدون توقع مالی کارهایپرستار سالمند در منزل را انجام می دهد در حالی که در نوع دوم فرد دیگری با دریافت مبلغ این وظیفه را برعهده می گیرد.

سالمند که به مراقب نیاز دارند قطعا به دلیل وجود مشکلی مانند زمین گیر بودن، بیماری یا کهولت سن و فرتوتی قادر به مراقبت از خود نیستند. بنابراین پرستار سالمند در منزل باید اصول نگهداری از سالمند را با توجه به نوع بیماری و وضعیتش آموزش ببینند. مثلا اگر سالمندی فقط باید روی تحت بماند حتما لازم است راه های جلوگیری از زخم بستر را بدانند و بیمار را مدام جابجا کنند یا نواحی در معرض فشار را ماساژ دهند تا خون بیشتری در آن جریان یابد.

سالمندی که دچار دمانس یا زوال عقل است به مراقبی صبور، باحوصله و بااخلاق نیاز دارد. یکی از اولین علامت بیماران مبتلا به دمانس فراموشی از موضوع و پرسیدن سوال های مکرر است. مراقب سالمند باید برای توضیح هر موضوعی اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهد. یعنی موضوع هایی که افراد سالم با یک اشاره کوتاه متوجه می شوند در سالمندان به توضیحات تکمیلی نیاز دارد.
همچنین بیماران مبتلا به دمانس بی قرار هستند و باید به بی قراری آنها توجه و سعی کرد تا آرامش را به آنها برگرداند. گاهی دیده می شود مبتلایان به دمانس را محدود می کنند مثلا در یک اتاق نگه می دارند یا به تخت می بندند. البته باید مراقب بود تا سالمند مبتلا به دمانس از خانه خارج نشود ولی زندانی کردن او در یک اتاق یا بستن او کاملا مطرود است.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved