مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

تعرفه پرستاری در منزل :
 شورای عالی نظام پرستاری گفت: تصویب تعرفه خدمات پرستاری در منزل که با پیگیری جدی وزارت بهداشت و شخص دكترهاشمى به سرانجام رسید یک تحول بزرگ برای توسعه خدمات پرستاری در جامعه براى كل کشور است و جامعه پرستاری قدردان این تلاش فراموش نشدنى وزارت بهداشت است.

تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل که با پیگیری معاونت پرستاری و حمایتهاى همه جانبه شخص وزیر بهداشت اتفاق افتاد یک فصل جدید برای پرستاری ایران ایجاد کرده است و با این قدم بزرگ ، پرستاری ایران راهش را برای خدمت رسانی در سطح جامعه باز کرده است که می تواند در علاوه بربالین در سطح جامعه براى انواع گیرندگان خدمت و مخاطبین نظام سلامت مثمر ثمر باشد.

مرکز خدمات پرستاری اگرچه ظاهرا ازحدود ۱۸ سال پیش راه اندازی شدند. لیكن ، تاکنون به معناى واقعى رها شده بودند و در هیچ یک از دولت های گذشته برنامه جدی حتى برای ساماندهی آنها پیش بینی نشده بود و دولت های مختلف به خدمات پرستاری در منزل نگاه جدی نداشتند. درحالیكه یكى از نیازهاى اساسى مردم  برخوردارى ازاینگونه خدمات است اما خوشبختانه در وزارت بهداشت دولت یازدهم با پیگیری هاى مداوم و كارشناسى شده معاونت پرستاری و حمایت جدی وزیر بهداشت بالاخره این اتفاق مبارك افتاد و تعرفه خدمات پرستاری در منزل كه چندى پیش در شورای عالی بیمه تصویب شده بودامروز دردولت هم تصویب نهایى شد که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: اینکه در دولت یازدهم موضوع ساماندهی و توسعه خدمات پرستاری جامعه نگر در اولویت دولت قرار گرفت، اقدامی قابل تقدیر است.

فرصت بی نظیری با تصویب تعرفه های پرستاری در منزل برای پرستاران ایجاد می شود
شمس عضو شورای عالی نظام پرستاری، نیز تصویب تعرفه های مراقبت های پرستاری در منزل را به نفع مردم، پرستاران و نظام سلامت دانست و گفت: بی شک با این مصوبه فرصت بی نظیری برای پرستاران به لحاظ اشتغال و اثبات توانمندی و ظرفیت های موجود در جامعه پرستاری برای ارتقاء سلامت جامعه ایجاد می شود.

شمس الدین شمس تصویب تعرفه های مراقبت در منزل را دارای منافع چند جانبه دانست و گفت: این مصوبه علاوه بر اینکه کمکی شایان به مردم می کند برای پرستاران و نظام سلامت نیز فرصتی بی نظیر محسوب می شود.

در حال حاضر بسیاری از بیماران ما در منازل بستری هستند و نیازمند دریافت مراقبت های استاندارد، کیفی و خوب هستند و متاسفانه به دلیل نبود قانون و چارچوب های اصولی، از این خدمات محروم هستند و در این بین نیز در بسیاری موارد شاهدیم که کسانی که مراقبت پرستاری در منزل ارائه می دهند، افراد حرفه ای و تخصصی نیستند و بی شک با این مصوبه و ورود پرستاران حرفه ای به این حوزه جلوی این گونه سوء استفاده های احتمالی گرفته می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه داد: این مصوبه همچنین فرصت بسیار خوبی برای پرستاران است زیرا علاوه بر فرصت کار و اشتغال می تواند توانمندی ها و قابلیت های جامعه پرستاری را در ارتقاء سلامت جامعه و ارائه خدمات کیفی و خوب به مردم نشان دهد و مشخص کند که یک پرستار آکادمیک و تحصیل کرده دانشگاهی چطور می تواند خدماتی با کیفیت و کم هزینه و با نتایج بهینه را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: این مصوبه جایگاهی برای معرفی جامعه پرستاری به مردم است زیرا وقتی پرستاران در منازل مردم حضور می یابند، سطح گسترده تری ازخدمات پرستاری را از این پس شاهد هستیم در حالیکه تا امروز تصور مردم از پرستاران فقط در بیمارستانها و ارائه خدمات درمانی در بخش های بستری بوده است ولی الان پرستاران می توانند قابلیت ها و توانمندی های خود را در حوزه گسترده تر و وسیع تری در ارائه خدمات سلامت به مردم نشان دهند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بنده این فرصت بی نظیر ایجاد شده را علاوه بر جامعه پرستاری به مردم و نظام سلامت تبریک می گویم و امیدوارم با اجرای خوب این قانون و حمایت های بیمه ها مردم ما از این پس خدماتی استاندارد و مقرون به صرفه تری را در حوزه مراقبت های پرستاری دریافت کنند.
وی تصویب تعرفه های مراقبت در منزل را به نفع اقتصاد سلامت خواند و گفت: بی شک با توجه به هزینه های بسیار زیادی که ارائه خدمات در بیمارستانها به دولت تحمیل می کند، ارائه بسیاری از این خدمات در منزل حتی با پیشتبانی بیمه ای می تواند بسیار به نفع اقتصاد بهداشت و درمان کشور باشد و بار زیادی از دوش دولت بردارد.

تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل هدیه ای تاریخى ارزشمند دیگر؛ از سوی وزیر بهداشت به مردم و پرستاران است

حمید سالاری دیگر عضو شورای عالی نظام پرستاری، تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل را هدیه ای تاریخى ارزشمند دیگر؛ از سوی وزیر بهداشت به مردم و پرستاران دانست.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم نقش آفرینی پرستاران در سطح خانواده ها و جامعه، تصویب تعرفه های مراقبت های پرستاری در منزل را هدیه ای ارزشمند و تاریخى از سوی وزیر بهداشت به مردم و پرستاران دانست.

به هر حال جامعه پرستاری باید در سطح جامعه و خانواده ها بتوانند خدمات ارائه دهند و قطعاً تصویب تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل امکانی است که هم جزو اولویت ها و شرح وظایف بسیار مهم پرستاران درسراسر دنیا تعریف شده است و هم اینکه می تواند کمک بسیار شایانی در دریافت خدمات بهینه تر و مقرون به صرفه تر برای مردم و نظام سلامت باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصویب تعرفه های مراقبت های پرستاری در منزل را موجب ساماندهی این حوزه و كمك ویژه به وضعیت سلامت واقتصادى مردم دانست و گفت: همچنین خدمات پرستاری در منزل می تواند مقداری از مراجعات مردم به حتی سطح اول و خانه های بهداشت در جامعه شهری و روستایى بکاهد و برخی از خدمات مورد نیاز مردم در این سطح با قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر در منازل مردم به آنها ارائه شود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved