مرکز پرستاری S.O.S Capital & AIDA

مراقبت در منزل

44046343

درمان درمنزل

44046131

قطعا در زمان ما ، سطح زندگی و عوامل مختلف اجتماعی به فرد امکان می دهد عمر طولانی تری داشته باشد. این امر منجر به افزایش سالمندان نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شده است. اما متأسفانه افراد مسن اغلب با مشکلاتی از قبیل قطع ارتباط با بستگان ، کمبود کار یا سرگرمی و در نتیجه انزوای اجتماعی روبرو می شوند.
این مشکلات توسط بیماری های مزمن ، روند پیری عمومی و بیماری هایی که در افراد مسن شایع است ، تشدید می شوند: تصلب شرایین ، زوال عقل ، بیماری عروق کرونر قلب ، تصادفات عروقی مغزی ، دیابت شیرین ، سرطان و حتی اختلالات افسردگی و ، البته که سالمندان در منزل به مراقبت نیاز دارند ، که مراقبت از افراد سالمند در منزل در دهه کنونی و دهه آینده را به یک مسئله فوری تبدیل می کند.
به تازگی خانه های سالمندان در ایران مخصوصا تهران با جمعیت سیار حدود 12 میلیون به طور فزاینده ای افراد مبتلا به زوال عقل را می پذیرند
خاطر نشان میشود که یکی از شایع ترین مشکلات سالمندان در منزل پزشکی و اجتماعی ، زوال عقل است. علاوه بر این ، این بار ، مانند سایر مشکلات روحی عاطفی و اقتصادی ، نه تنها بر دوش سالمند در منزل است ، بلکه بر عهده بستگان وی و محیط نزدیک آنها نیز است. این واقعیت که جامعه اطلاعات لازم در مورد این موضوع را ندارد ، این مشکلات بیشتر می شود. به همین دلیل است که بیشتر افراد مبتلا به زوال عقل انگ زده می شوند.

در بیشتر مواقع ، روال طبیعی به این واقعیت منجر می شود که بیماری پیشرفت می کند ، انزوای اجتماعی بارزتر می شود و تشخیص به زمان بیشتری نیاز دارد. با وجود این واقعیت که تعداد مبتلایان سالمند به زوال عقل در ایران به تعداد زیاد رسیده است ، همچنان مشکل کمبود داروهای موثر و متخصصان محدود در مراقبت های تسکینی وجود دارد. درمان زوال عقل ، تشخیص و مراقبت از افراد سالمند در منزل توسط پرستار خصوصی بر طیف گسترده ای از سطح اقتصاد تأثیر می گذارد. دمانس هنگامی رخ می دهد که اختلال شناختی شدید باشدسالمند در منزل .به عبارت دیگر ، فرد توانایی انجام مستقل اعمال عادی را از دست می دهد و استقلال خود را از دست می دهد. هرچه زودتر تشخیص داده شود و روشهای مراقبت در منزل به وسیله پرستار خصوصی موثر تعیین شود ، پرستار در منزل که از سالمندان مراقبت می کند ، مشکلات کمتری را تجربه خواهد کرد یکی از مهمتری عوامل چون از ابتدا با او زندگی نکرده. سازمان بهداشت جهانی چنین مفهومی را تحت عنوان مراقبت تسکینی شناسایی کرده است: این روشی است که کیفیت زندگی بیمار و خانواده وی را که با بیماری های جدی تهدید کننده زندگی روبرو هستند ، بهبود می بخشد. همچنین ، این اصطلاح شامل پیشگیری و تسکین رنج است ، زیرا قرار است فراموشی در مراحل اولیه و دقیق ترین ارزیابی با درمان بعدی بیماری شناسایی شود.
به عبارت دیگر ، مراقبت سالمند در منزل شامل طیف وسیعی از خدمات است : از مراقبت های ویژه تسکینی در مراحل پایانی بیماری گرفته تا مراقبت های پزشکی و روانشناختی متمرکز بر شخصیت بیمار. با جمع بندی همه موارد بالا ، روشن می شود که چرا افراد سالمند در منزل که مبتلا به زوال عقل هستند بیشتر و بیشتر در منزل نیاز به مراقبت دارند
برای انتخاب یک مرکز ارائه خدمات پرستاری در منزل برای مراقبت از سالمندان در منزل ، قبل از هر چیز باید به چه نکاتی توجه کنید؟ و آیا مهارت ها یا مدارک لازم مورد نیاز کارکنان وجود دارد؟
- اولاً ، مراکز خدمات پرستاری سالمندان در منزل باید طبق قانون هدایت شده و دارای پروانه باشد : مراقبی که از طرف مرکز ی برای مراقبت معرفی شود که دارای مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باشد. لازم است فاکتور وخیم شدن وضعیت بیمار را در نظر گرفت ، بدین معنی که در فرآیند ارائه مراقبت لازم است رویکرد مراقبت سالمند و خود بیمار تغییر یابد. بنابراین ، کارکنان مستقر در منزل از یک فرد مسن باید تجربه کار با خاص بیمار را داشته باشند که ممکن است دچار اختلالات رفتاری باشد ..
در چنین مواردی ، مراقب سالمند در منزل قادر به پیش بینی ، ارزیابی و کنترل اختلالات شناختی و جسمی خواهد بود. ارتباط با بیماران و خانواده های آنها نیز به مهارت ها و توانایی های خاصی نیاز دارد ، زیرا اختلالات شناختی ذاتی منفی در حل تعدادی از مشکلات دارد. غالباً اقوام و دوستان نمی توانند سالمندیه یکی از اقوام خود را درک و قبول کنند.

قبل از شروع به کار پرستار در منزل بستگان نزدیک باید پشتیبانی کنند و تمام اطلاعات لازم را ارائه دهند تا پرستار در منزل در مورد فرد مسن مبتلا به کهولت تصمیم گیری کنند. مرکز خدمات پرستاری در منزل که باید به صورت شبانه روزی باشد ، شبانه روز حلقه متخصصانی را با صلاحیت های مناسب تعیین می کند که بتوانند مراقبت های تسکینی ارائه دهند. حلقه چنین متخصصانی فقط نباید شامل افراد دارای تحصیلات عالی در رشته های روانپزشکی ، روان درمانی یا روانپزشکی - اعصاب یا پیرا پزشکی باشد میتواند مراقبینی باشند که هم تجربه مراقبت سالمند در منزل را داشته باشند هم کاملا از طریق نزدیکان نسبت به صلیغه آنان اشنا باشند . و همچنین متخصصان برای ارائه مراقبت های تسکینی در آینده باید دوره های تکمیلی را در برنامه های آموزش پیشرفته حرفه ای ببینند ..
به عنوان یک قاعده ، این کار پرستاران است که به کاهش استرس وضعیت روحی و جسمی سالمند درمنزل کمک می کند ،دقت زمان مصرف داروهای خوراکی تجویز شده توسط پزشک با پرستار در منزل همراه است. البته وضعیت اجتماعی و معنوی به یک سبک زندگی فعال بستگی دارد ..
نقش یک پرستار در منزل دست کم گرفته شود؟
- البته نقش پرستار درمنزل بابت مراقبت از فرد سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است. اما به یک شرط: او باید دارای مهارت های حرفه ای ، تحمل ، مهارت های ارتباطی و مشاهده ویژه همراه با تفسیر بعدی از داده ها باشد.
پرستاران در منزل دارای زمینه های کاری خاص هستند ، موارد اصلی در اینجا وجود دارد: شناسایی مشکلات بیمار و تهیه برنامه برای حل مشکلات شناسایی شده ، ارزیابی وضعیت سلامت بیمار و میزان کاهش توانایی مراقبت از خود ، تأمین موارد لازم کمک یا جذب متخصصان لازم ، ارزیابی اثربخشی اقدامات انجام شده ، انجام توانبخشی روانی - اجتماعی ، مشاوره پرستاری به بیمار و مراقبان او. خوب ، اگر هدف اصلی را در کار یک پرستار مشخص کنید ، البته این البته کاهش درد و رنج روحی و جسمی بیمار و همچنین اطمینان از حداکثر استقلال بیمار است..


این هدف با وظایفی مانند مراقبت ماهرانه و کمک به نیازهای اساسی انسان همراه است. پیچیدگی کار یک پرستار همچنین ممکن است در این واقعیت باشد که بیمار مبتلا به اختلالات روانی و جسمی ممکن است شکایت کند یا شکایت نکند ، یا اطلاعات نادرستی درباره خودش ارائه دهد. بنابراین ، پرستاردر منزل نتیجه گیری و ارزیابی را نه بر اساس کلمات ، بلکه بر اساس مشاهدات شبانه روزی ، نظرات پزشکان و همچنین کار با منابع ثانویه اطلاعات لازم (خانواده ، بستگان و پزشکی بیمار) انجام می دهد. گزارش سالهای گذشته)
بسیاری از افراد مسن با طیف وسیعی از مشکلات روبرو هستند: اختلال در حرکت ، مشکلات خواب ، دشواری در انجام اقدامات بهداشتی ، خطر عوارض ناشی از بیماری و تنهایی و انزوای اجتماعی. و از آنجا که افراد مسن در بخش می توانند بیماری های جدی بدنی داشته باشند ، پرستار به دانش و مهارت های پزشکی و روانی ویژه ای نیاز دارد تا تمام دستکاری های لازم را برای معالجه بیمار انجام دهد. پرستاری روزمره نسبت به مراقبت از بیماران ما به توجه و مهارت کمتری نیاز دارد.
پرستار در منزل شبانه روزی تمام مراقبت های لازم را دارند.


آیا می توانید نحوه مراقبت از سالمندان در منزل را توصیف کنید؟

- مراقبت از سالمندان معروف به مراقبت از سالمندان یا پرستاری در منزل نیاز به درک ویژگی های مختلفی دارد که در افراد مسن ذاتی است. ویژگی ها ممکن است با تغییرات مربوط به سن در عملکردها یا علائم بیماری و چندین آسیب شناسی همراه باشد.

بنابراین ، مراقبت از سالمندان بدون تحمل و صبر محقق نمی شود. ما همچنین در حال توجه به نقش پرستار در منزل هستیم اما مهمترین توجه ویژه کار ارائه کمکهای روانی و اجتماعی است که با احساس گیجی و افسردگی بیمار مبارزه می کند.

بیان عقاید سالمندان در منزل دشوار است ، بنابراین بی حالی ، پرخاشگری و عصبانیت نیز می تواند در گفتگو با یک فرد مسن خود را نشان دهد. اما وضعیت روانی سالمند در منزل همچنین می تواند باعث سرگردانی بی هدف و ولگردی شود. سایر مشکلات اجتماعی را می توان در انزوای اجتماعی شخص ، اختلافات در خانواده به دلیل سازگاری با مراقبت از فرد معلول و همچنین نقض سازگاری بیان کرد. بنابراین ، وظیفه اصلی پرستار در منزل از یک فرد مسن ، توانبخشی رسیدگی به موارد روانی - اجتماعی که در تمام مدت مراقبت از سالمند در منزل بر روی شانه های پرستار در منزل .برای این کار است ،پرستاری از سالمند در خانه به شبانه روزی ، اغلب فعالیت های اوقات فراغت را ایجاد می کنند ، فعالیت های عملی ، خلاقیت ، بازی را فراهم می کنند و سعی می کنند شرایط را تا آنجا که ممکن است به خانه نزدیک کنند. این امر به توانبخشی گروهی سالمندان کمک می کند ، زیرا به لطف این فرایندها از روش های روانشناختی استفاده می شود که هدف آنها اتحاد افراد با توجه به علایق آنها و کمک متقابل است. پرسنل پزشکی نه تنها با بیماران ، بلکه با اعضای خانواده و بستگان افراد مسن نیز ارتباط روانی برقرار می کنند تا در آینده بتوانند از خانواده خود در خانه مراقبت هدف از این کار بازگرداندن عملکردهای از دست رفته و استفاده بهینه از فرصت های موجود است. و با خیال راحت می توانیم بگوییم که چنین کاری طیف وسیعی از مسئولیت ها را بیش از فقط فعالیت های مراقبتی در بر می گیرد و حوزه اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد. شاخص های عملکرد هر یک از بخش ها مستقیماً به تأثیر مراقبت های پرستاری بستگی دارد. بیمار باید همیشه کانون اصلی سیستمی باشد که با در نظر گرفتن بازخورد ، به درمان ، مراقبت و

پیشگیری از عوارض ناشی

از توان بخشی زودهنگام می پردازد.                                                          

با توجه به این موارد ، تعدادی از الزامات وجود دارد که باید توسط پرستار در منزل یا نیروی مراقب سالمند به ویژه بیماران بستری رعایت شود: صلاحیت های حرفه ای بالا ، ویژگی های روانشناختی و قدرت بدنی خاص. این کمی با مشخصات کار م .سسات پزشکی معمول متفاوت است.

همچنین افراد حرفه ای باید مهارت و دانش در زمینه روانپزشکی ، سالمندان ، طب داخلی و جراحی مغز و اعصاب داشته باشند. علاوه بر این ، لازم است بتوان علائم بالینی بیماری هایی را که در افراد مسن شایع است شناسایی کرد و همچنین ویژگی ها و اصول درمان ، مراقبت و توان بخشی آنها را درک کرد. برای حفظ سلامتی یک فرد مسن ، داشتن مهارت های توانبخشی روانشناختی و جسمی ، درک روانشناسی سالخوردگی و امکان برقراری ارتباط دوستانه با او و محیط زندگی ضروری است.

تمام آنچه که ذکر کردیم ،برای مراقبت از یک فرد مسن در خانه لازم است . اما مشکل اصلی که مراقبت در منزل به آن نمی پردازد ، انزوای اجتماعی است پس سالمندان خود را تنها نگذارید طوری که آنها احساس کنند همیشه شما حامی آنها بوده و از لحاظ عاطفی تامینشان خواهید کرد ..

انتخاب شرکت مناسب برای پرستاری سالمندان در منزل - 5.0 out of 5 based on 2 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

تهران، اشرفی اصفهانی ، بالاتر از حکیم ، خیابان ناطق نوری ، جنب شهرداری ، مجتمع شمیم ، ط 5 ، واحد37

 

تلفن:

      واحد خدمات مراقبتی در منزل          44046343  21 98+

تلفن:

    واحد اعزام پرستار تخصصی و پزشک  44046131  21 98+

 

 © 2017-2018 parastarha.com all right reserved